Kaptein Nikolai Døskeland på bruvingen når "Fjordsol" klappar til kai på Nord-Hidle i 1977. Foto: Leif Berge. |
"Fjordsol" hadde berre to kapteinar i sin 29-årige rutefart mellom Sauda og Stavanger. 40 år gamle Nikolai Døskeland overtok etter Alfred Risanger då han blei pensjonist i september 1960. Kapteinskiftet var så viktig at Aftenbladet hadde ei melding om dette 19. september 1960.
Notis i Aftenbladet 19, september 1960. |
Mosterøybuen Døskeland gjekk om bord i "Fjordsol" som styrmann då båten var nesten ny i 1949. Dette blei båten i hans liv. Han sto om bord til "the bitter end" 30. september 1977.
Han fekk med seg gullalderen i fjordabåt-trafikken. "Fjordsol" var full av folk og last omtrent alltid. Den gjekk fort og var komfortabel for dei reisande. Båten var raskaste reisemåten for alle som skulle til og frå Sauda og Sand. Ein jobb på "Fjordsol" hang høgt blant dei som jobba på DSD-båtane.
Den unge kapteinen på "Fjordsol", Nikolai Døskeland og kona Malena, ein sommar dag på fjorden. Bildet tilhøyrer Solveig Søllesvik. |
Det kunne likevel ta si tid med "Fjordsol" frå Stavanger til Sauda med mykje folk og last om bord. Båten gjekk klokka 15 frå byen. I Sauda kunne klokka vera 22 når dei klappa til kai. Etterkvart som det minka på lasta, blei turen litt kortare.
I 1961 blei hydrofoilbåten "Ekspressen" sett i fart i Ryfylkefjordane. Den gjekk nesten tre ganger raskare enn "Fjordsol". Du høyrte berre duren etter den då den susa utover Saudafjorden om morgonen, Eit spennande alternativ for ein som ville fort ut fjorden.
Men hydrofoilen var ikke nokon alvorleg konkurrent. Den tok berre eit begrensa antal passasasjerar. I mørket hadde ikkje hydrofoilen lov å gå og isen tålte den ikkje i det heile tatt. Hydrofoilane sto på land på Klasaskjæret i Stavanger om vintrane.
Saudabuane gjekk rett forbi "Fjordsol" og om bord i westamaranen "Fjorddrott" når dei skulle ut og reisa i 1977. Foto: Leif Berge. |
Det var westamarane som stakk av med passasjerane i 1970-åra. Samstundes var vegane blitt betre. Folk kunne reisa med buss til Haugesund. Etterkvart kjøpte folk seg eigne bilar og slutta heilt å ta båten. Det var ikkje mange passasjerar igjen på den gamle rutebåten i Saudaruta dei siste åra "Fjordsol" gjekk der.
Meir om Nikolai Døskeland og hans liv i Saudaruta i morgon.
Viss du har innspel, "Fjordsol"-bilde eller andre opplysningar, er eg interessert i det. Mailadressa mi: hjelmelandsfjord@gmail.com.
Kommentarar på Facebook:
Rutt Sverresdotter Herabakka Har mang flotte minne etter Nico ,den tida eg på gymnaset Sauda var eg mest som eit fast følgje med Fjordsol. Som ein kuriositet kan eg vel fortelja at eg fekk æra av sy på den tredje stjerna då han vart kaptein. Det var spennande om eg fekk det til, og det vart bra.
Leiv Bjarte Mehus Veldig kjekk lesing. Mang en gang reiste jeg med båten til Sand som guttunge og enda flere ganger var jeg på kaien i Stavanger bare for å kikke på fjordabåtene, da særlig Fjordsol og Fjordbris. God minner dette
Torbjørg Mydland For oss som var unge i dei tider Fjordsol blei sett inn i Saudaruta er det umåtelig kjekt lesnad dette
Tora Liv Thorsen ....fine huer hadde di og........
Kommentarar på Facebook:
Rutt Sverresdotter Herabakka Har mang flotte minne etter Nico ,den tida eg på gymnaset Sauda var eg mest som eit fast følgje med Fjordsol. Som ein kuriositet kan eg vel fortelja at eg fekk æra av sy på den tredje stjerna då han vart kaptein. Det var spennande om eg fekk det til, og det vart bra.
Leiv Bjarte Mehus Veldig kjekk lesing. Mang en gang reiste jeg med båten til Sand som guttunge og enda flere ganger var jeg på kaien i Stavanger bare for å kikke på fjordabåtene, da særlig Fjordsol og Fjordbris. God minner dette
Torbjørg Mydland For oss som var unge i dei tider Fjordsol blei sett inn i Saudaruta er det umåtelig kjekt lesnad dette
Tora Liv Thorsen ....fine huer hadde di og........
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar