«Fjordlast» fekk ein kort historie i Ryfylke. Foto: Georg Hoff. |
Litt
av ein båt! Den nye «Fjordlast» kan ikkje frakta levande dyr.
Eg kom på kaien og skulle senda ein hest til Finnøy med den nye
båten. Hadde du høyrt det verre før?
Ein
hissig hestahandlar, Ola Djuv, kom eins ærend på Sauda-kontoret til
Aftenbladet for å klaga si naud. Ein trufast Stavangerske-kunde
gjennom mange år, var plutseleg skjersett.
Hissig hestahandlar i Aftenbladet. |
Me er komne til desember 1978. Den nye «Fjordlast»
var sett i drift
nokre veker tidlegare. Ein ny epoke i fjordabåttrafikken
var nå starta i Ryfylke. Folk skulle reisa med hurtigbåt. Lasta skulle gå med ein ny, moderne lastebåt.
Den
gamle, gode innleigde «Stordøy» blei avløyst
i lasteruta til Sauda av «Fjordlast». Samtidig blei det
slutt med at det gjekk gammaldags rutebåt til Sauda. Gamle
«Fjordsol» gjekk sin siste tur i 1977. Den konvensjoneller
rutebåten "Hidle" gjekk i Sauda-rutå frå hausten 1977 og
fram til den nye «Fjordlast» blei sett i drift i desember 1978.
I
løpet av vinteren blei problemet med dyratransport løyst. Ein
oransje-malt container blei plassert på akterdekket. Der blei
levande dyr plassert.
Men den
nye lastebåten «Fjordlast» blei ein økonomisk fiasko. Altfor mykje av godtransporten til Sand og Sauda var borte frå båtane.
Lastebilane hadde teke over tyngden. Sand handelslag som låg like på
kaikanten, fekk aldri eit kolli med «Fjordlast» så lenge båten
gjekk. Sanninga var at «Fjordlast» kom mange år for seint i trafikk i Ryfylke.
Dei
gamle båtane hadde gått smikkfulle med last til Sauda. På
«Fjordlast» var det nesten alltid god plass. Einaste gongene båten
var lasta ned til lastemerket, var når dei fekk med mangan frå
smelteverket.
«Stordøy» i Sauda i 1978. |
I
1985 selde Stavangerske «Fjordlast»
til Nord-Norge. Der gjekk den vidare under same navnet med
ulike eigarar fram til 2001. Så bar det til Hellas der
båten fekk nytt navn og gresk flagg. Seinare etter nok eit
navneskifte og Panama-flagg, blei båten stoppa av eit fransk marinefartøy,
fullasta med kokain. Nå var navnet «Junior»,
Etter det blei båten
liggjande i fleire år i arrest i Brest. Men båten var ikkje gløymt
i Nord-Norge. Den blei kjøpt tilbake til Norge av Finn Olsen Rederi
i Bodø.
Sommaren
for tre år sidan var me på ferie i Nord-Norge. Då oppdaga eg ein båt
med kjente linjer. Eg stussa litt på navnet «Fjordlast
II», men det var same båten, viste det seg. Nå gjekk den tidlegare
Stavangerske-båten i lasterute mellom Bodø og Nesna på oppdrag frå
Nordland fylkeskommune. Om båten går i same farten ennå, har eg
ikkje fått sjekka nå.
Det mangla ikkje på last då «Fjordsol» gjekk i Sauda-rutå. |
Oddvar Kleivvik Går i Bodø den dag i dag....Bodø-Helgeland....to turer for uka...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar