mandag 7. november 2022

Kvifor kan ikkje eg kyssa når Kystbussen?

 

"Strake veien"-bussane går Stavanger - Bergen meir eller mindre
direkte. Berre ett kort stopp i Tysvær og ett på Stord.


Eg elskar ikkje Kystbussen, men eg har reist mykje med den mellom Stavanger og Bergen dei siste to-tre åra. Denne bussruta er eit godt alternativ for den som ikkje er så veldig glad i å fly. Viss du reknar tidsforbruket frå du går ut døra heime til du er framme i Bergen, trur eg ikkje du har vasa vekk så mykje meir tid heller på denne reisemåten samanlikna med fly.


For oss som bur berre eit godt steinkast frå riksveg 39 på Tasta i Stavanger, ligg buss-stoppa for Kystbussen i gangavstand. Du treng ikkje dra inn til Byterminalen i sentrum for å ta bussen til Bergen. På same måte heim igjen. Du kan hoppa av på stoppet som passar best.


"Strake veien" er navnet på det nyaste Kystbuss-tilbodet: To etasjes bussar som går mellom Bergen og Stavanger med minimalt med stopp på vegen. Bussterminalen i Aksdal i Tysvær og eit stopp på Heiane på Stord. Dette ligg eit stykke frå Leirvik, "hovedstaden" på Stord. Haugesund er ikkje med på "Strake veien".


Eg tok "somlebussen" heim frå Bergen. Her fotografert på Flotmyr i Haugesund. 



For ei vekes tid sidan blei det åpna ein ny, lang tunnel mellom Os og kjøpesenteret Lagunen i Bergen. Dermed blei reisetida på Kystbussen forkorta med 20 minutt mellom Stavanger og Bergen. Sist tysdag tok eg "Strake veien" fra Stavanger til Bergen. Avgang frå Stavanger: 11.30. Ankomst Bergen: 15.50. Akkurat som lova.


Men som gammal buss-sjåfør såg eg ein ting: Desse Kystbuss-sjefane skal vera forsiktige med å lova endå kortare reisetid. Det er ikkje mykje tid å gå på viss det er rush-trafikk i Bergen eller vegarbeid i Sveio. Då kan lett ein småstressa kystbuss-sjåfør sjå ferja gå frå seg. Slett ikkje sikkert at passasjerane blir så begeistra dersom bussane ikkje held ruta.


Mange kjøper kystbuss-billetten på nettet nå til dags. Sjølv eg er blitt så up to date. Trur du ikkje eg gjekk i fella då eg skulle bestilla billett frå Bergen til Stavanger sist fredag. Eg studerte rutetider og prisar og fann ut at enkelte avgangar var 150 kroner dyrare enn andre. Men då eg skulle kjøpa billett fredag morgon, var alle like dyre. Så viss du skal spara pengar, bør du kjøpa billetten ein dag eller to på førehand.


På føremiddagen kunne eg reisa med ein "somlebuss" via Haugesund og Karmøy klokka 11.20. "Strake veien" gjekk 12.40. Eg gadd ikkje å gå rundt å vasa i Bergen sentrum i ein time og 20 minutt og venta på den raske bussen. Derfor tok eg somlebussen. Såleis fekk eg oppleva at busspalasset på Flotmyr i Haugesund var jamna med jorda og erstatta med eit puslete venterom. Rushtid fram mot Karmsund-brua og mange av- og påstigningar på Karmøy. Det var jo fredag ettermiddag, må vita.


Det blei knapt med tid og sjåføren var tydeleg glad då han nådde ferja på Bokn. Bussen var eit av dei siste kjøretøya som kom om bord.


Klokka 16.40 var eg heime på Tasta. Strake veien-bussen skulle vera i Stavanger klokka 17 etter ruta. Då måtte eg tatt ein bybuss til Tasta og brukt ein ekstra halvtime før turen var slutt.


Eg var smart, tykte eg sjøl. Forresten er eg ikkje så begeistra for to etasjes-bussane. Sjølv litle meg på snaue 180 centimeter har dunka håvet oppi taket både i første og andre etasje.


Takk for turen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar