«Sanct Svithun» var flaggskipet til Stavangerske. Det var eit sjokk for heile Stavanger då båten forliste 21. oktober 1962. |
Ein haustdag i 1962 var den 18-årige
Jan Eie på veg til Bergen for å mønstra på Stavangerske sitt
hurtigruteskip «Sanct Svithun». I Stavanger skulle han møta ein
styrmann som også skulle om bord i hurtigruta. Saman skulle dei ta
hydrofoilen til Bergen på føremiddagen.
Jan Eie var berre 17 år då han fekk jobb på «Tau» som ferieavløysar. Her er han i messa saman med styrmann Inge Kleppa. Bilde: Else Vargervik. |
21. oktober 1962 forliste «Sanct
Svithun» ved Nordøyan fyr utanfor Rørvik. Det var 89 menneske om
bord i hurtigruta som var kommen heilt ut av kurs. 41 omkom og 48
blei redda.
Det finst mange liknande historier om
folk som kom for tidleg eller for seint og så vidare, men for dei
det gjeld gjer det jo inntrykk når det skjer eit slikt dramatisk
forlis. - Eg kunne vore der, tenkte den unge mannen om bord i «Karmøy».
Der om bord var det ein udramatisk
haust. Lettmatrosen blei der til jul. Då gjekk han i land. - Vil eg
bli sjømann eller skal eg heller prøva meg på landjorda, spurte
han sjølv.
I januar 1963 blei Jan Eie
industriarbeidar. Han begynte på stålverket på Jørpeland.
Jan Eie sto på utkikk på baugen då «Fjordbris» kolliderte i Lindøysundet. |
Men då sommaren kom, var han tilbake
på «Tau». Viss du fyrst har lært deg til å seila fram og tilbake
over Hidlefjorden mellom Tau og byen, er det ikkje lett å finna
andre jobbar der du kan trivast like godt. Men det var mange som var
ute etter desse jobbane. Ein ung mann blir lett fortrengt av ein
eldre matros med lengre fartstid. Dermed blei det litt av og på for
Jan Eie. Når dei hadde nok matrosar på «Tau», måtte ungdommen
over på ein av dei andre fjordabåtane.
«Fisterfjord» hadde ikkje radar. |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar