Livet på ferjekaien på Tau var som oftast fredeleg, men av og til spissa det seg til når det ikkje var plass til alle som ville vera med. |
-
Viss du ikkje er greie kar og ryggar bilen tilbake frå ferjelemmen slik at ferja kan gå,
blir eg nøydd til å ta skikkeleg tak i deg, sa ferjekapteinen. Han hadde festa eit hardt grep i skjortebrystet til ein illsint bileigar som hadde nekta
å fjerna seg frå ferjelemmen. Sprellande låg mannen på ryggen over ein hønsakasse med kapteinen over seg.
«Tau»
var stappfull av bilar og klar til å gå frå kaien på Tau. Men
bileigaren som sto klar til å kjøra inn på ferja, godtok ikkje at ferja var full. Han bles av mannskapet om bord. Bilen sto låst midt på lemmen med bileigaren ståande demonstrativt ved sida. Ferja fekk ikkje gå utan at han var med.
Ferje-ekspeditør Jan Eie havna på fyrstesida av Aftenbladet i 1974. |
Men den hissige bileigaren greidde verken styrmann, matrosar eller kaimannen å snakka til rette. Skipperen på brua blei varsla.
Den elles så godslege Per Vormeland heiv på seg uniformsjakken med alle stjernene på jakkeslaga og den store kapteinshua og skreid til verket på ferjelemmen.
Den illsinte bileigaren visste ikkje ordet av det, før han låg og sprella oppå hønsakassen på kaien.
Kaptein Vormeland var oppvaksen på garden Vormeland høgt opp under himmelen rett opp frå Tøtlandsvik ved Jøsenfjorden. Der løfta og bar dei tunge ting frå dei var så store dei kunne gå omtrent.
Den svære skipperneven gjorde underverk. Bilen og bileigaren forsvann frå ferjelemmen.
Kaptein Per Vormeland |
Den unge ferjeekspeditøren var avbilda på førstesida på Aftenbladet 24. juni 1974. Sommarsesongen var i full gang og bilar blei ståande igjen på kaien på nesten alle avgangar.
- Dei fleste reisande er kjekke folk. Men det er ein og annan som prøver seg. Dei må få komma med ferja for dei skal vidare med englandsbåten. Men den slags unnskyldningar hjelper ikkje. Mannen på kaien har høyrt slikt før.
Journalisten spør om det hjelper å vera gammal kjenning av kaimannen.
- Nei. Ver sikker på at alle blir behandla likt, svara kaimannen i 1974.
Kaptein Per Vormeland var mange år i Stavangerske. I 1961 begynte han på fjordabåtane etter mange år på kysten. Fyrst var han på «Skudenes». Seinare var han på «Sand» og «Rennesøy» før han kom på «Tau» i 1969. Der blei han fram til han gjekk i land i november 1973. Han døde i 1978, 68 år gammal.
Vormeland var ein svært populær kaptein, både blant folka om bord og dei reisande.
(Viss det er nokon der ute som har eit bilde av kaptein Vormeland i uniform, er eg svært interessert i å få ein kopi av det)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar