mandag 14. mars 2022

Spreke Martin Stokken frykta raske Kåre Palmer Holm

 

Den kjente idrettsmannen og politi i Trondheim, Martin Stokken, 
 sette handlenker på Kåre Palmer Holm då han skulle framstillast
 i forhørsretten. Foto: NRK. 

- Martin Stokken eskorterte meg inn i retten i går. Han virka nervøs og redd for at eg skulle stikka av. Trur ikkje han stolte på sine eigne bein og overvurderte mine, sa ein smilande Kåre Holm til Trondheimsjournalistane i det han forsvann inn i Svartemarja og kjørte tilbake til fengslet i Trondheim 25. september 1948.


Martin Stokken var ein av dei mest kjende idrettsfolka i Norge i åra etter krigen. Han var både skiløpar og friidrettsmann. Og i den tidas amatør-idrett hadde han ein sivil jobb i tillegg som politimann i Trondheim.


Utklipp frå Adresseavisen.

Då Kåre Palmer Holm blei framstilt i Trondheims forhørsrett, ville ikkje politiet ta sjansar i det heile tatt på fleire rømmingar. Holm hadde solide handlenker. Men med den tiltaltes sans for litt ekstra dramatikk, hadde han nå anlagt fullskjegg mens han hadde vore  i varetektsfengsel i tre vekers tid. Og dette skjegget var ekte, sto det i ei avis.


For sine eventyr i Trøndelag blei Kåre Palmer Holm dømt til eit års fengsel for tjuveriet av 5000 kroner frå ein hotellresepsjon, for attestforfalskningar og for salg av to halvflasker konjakk til ein pris av 35 kroner.


Litt spesielt med denne dommen: Holm hadde vore totalt 80 dagar i varetektsarrest, men sidan han hadde rømt to ganger frå fengselsopphaldet, ville ikkje retten gi han fradrag for heile denne tida. Då han stakk av andre gongen, var saka hans ferdig til pådømmelse. Derfor var han sjølv ansvarleg for at varetektstida blei så lang, meinte retten.


Etter at dommen var avsagt, fekk journalisten frå Adresseavisen eit intervju med Holm.


- Jeg synes ett år var vel hardt, men jeg har ikke tenkt å rømme. Det er for sent nå.

- De har beklaget Dem over publisiteten i avisene?


- For så vidt ikke, men det sto noe i en avis om at jeg var arrestert av rusdrikkspolitiet. Det vil jeg nødig ha sittende på meg. Jeg har ikke noe imot å bli i avisene en gang mer eller mindre, bare det skjer i en humoristisk form!


- Er det indiskret å spørre om hvor De fikk tak i dameutstyret?


- Naturligvis er det noen som har hjulpet meg, men hvem får ingen vite. Verst er det at jeg blir beskyldt for alt mulig. Det ble stjålet 40 kroner på Heimdal, og straks var det meg som hadde tatt dem. Slikt er kjedelig, for jeg setter pris på heimdalingene, sa Holm til Adresseavisen.


Han forsvann inn i politibilen og etterkvart ut av Trøndelag. Men minnet om bravadene hans heldt seg levande i mange år etterpå.


"Han er ein ganske stram kar og har talegaver som en forsikringsagent kan missunne ham. Og bløffer verre enn en pokerspiller. Kvinner har lett for å falle for en slik kar. Ofte skal det atskillig mindre til", skreiv Arbeideravisa i Trondheim.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar