«Solbakk» gjekk truleg på feil side av staken til høgre i den tjukke skodda. Foto: Fredrik Refvem. |
På
veg frå Nord-Hidle til Helgøy i Sjernarøyane gjorde ferja
«Solbakk» ein bråstopp tidleg på morgonen fredag 1. desember 1995. Ferja var kommen
litt ut av kurs i den tjukke skodda på veg inn til ferjestøa på
Helgøy og gjekk på grunn. Den tidlegare Tau-ferja sette seg skikkeleg fast på
grunnen ved Kuneset.
Då
skodda letta og dagslyset kom, kunne ein sjå «Solbakk» stå langt
oppe på grunnen. Aftenbladet hadde sendt eit reportasjeteam til
Sjernarøyane, journalist Jarle Natland og fotograf Fredrik Refvem. Dei
fekk breia seg i avisa neste dag både med tekst og spektakulære bilde.
Grunnstøytinga til «Solbakk» blei fyrsteside-stoff i Aftenbladet. |
- Me
høyrde nokon voldsomme, kvasse smell og merka at ferja rista då me
gjekk på grunn, fortalde Jarl Hidle til Aftenbladet. Han var
passasjer på turen.
Det
var tre passasjerar, tre bilar og eit mannskap på fem om bord då «Solbakk» gjekk på grunn. Ingen blei skadde i uhellet. Passasjerane blei
frakta vidare med hurtigbåt etterpå.
Ein
froskemann var i sjøen og undersøkte ferjeskroget under vatn.
Skadene hadde ikkje medført lekkasjar.
Årsaka
til grunnstøytinga sto det aldri noko om i avisa i dagane etterpå.
Men det blei på vanleg måte teke promilleprøvar av
ferje-mannskapet. Desse prøvene var negative. Viss det var
sjøforklaring seinare, er den ikkje omtalt i avisa. Truleg har dei
ansvarlege på brua komme litt ut av kurs av ein eller annan grunn og dermed blei hendinga ført på kontoen for hendelege uhell.
Slepebåten «Bison» greidde ikkje «Solbakk» åleine. Fyrst då det kom ein slepebåt til, greidde dei å få ferja av skjeret. Foto: Fredrik Refvem. |
Ferja
sto så godt fast at det måtte to taubåtar til for å få ferja av grunnen. Nærare 100 tonns slepekraft
måtte til for å komma laust.
Dykkar Lars Bjarte Hakestad blir hjelpt om bord i slepebåten av Ragnar Egeland og Harald Klinge. |
For
Rogaland Trafikkselskap (RT), som var navnet på ferjeselskapet på
den tida, var dette eit heilt puslespel å styra ferjemateriellet på plass i fjordane.
Ferja
«Lysefjord» (tidlegare «Rennesøy») erstatta «Solbakk» i det
nordlege Midtsambandet etter uhellet. Dette førte til forsinkelsar på opp mot ein
time denne dagen. Neste dag skulle ferja «Frafjord» inn som
erstattar for «Solbakk» som måtte i dokk i Stavanger.
Eg
greidde ikkje å finna ut koss lenge det gjekk før «Solbakk» var
tilbake i ruta si igjen. Dette var fem år før denne ferja blei
seldt til Bjørklids ferjerederi i Troms og skifta navn til
«Stallovarre».
I dag er det over 23 år sidan denne hendinga. På den tida var det tre år sidan Rennfast blei teken i bruk. Skulle du til Finnøy med bil, kjørte du Rennfast og vidare over Rennesøy til Hanasand og tok ferja til Finnøy. Finnfast som gjorde vegen ferjefri til Talgje og Finnøy, blei åpna i 2009.
I dag er det over 23 år sidan denne hendinga. På den tida var det tre år sidan Rennfast blei teken i bruk. Skulle du til Finnøy med bil, kjørte du Rennfast og vidare over Rennesøy til Hanasand og tok ferja til Finnøy. Finnfast som gjorde vegen ferjefri til Talgje og Finnøy, blei åpna i 2009.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar