Arne Larsson nekta å bli matros. Seinare kjøpte han skyssbåt og gjekk med skuleelevar til og frå Hjelmeland i mange år etter krigen. Bilde: Leif Sirevåg. |
- Eg vil vera sjåfør, ikkje
fjordabåt-matros. Kjem ikkje på tale å byta jobb.
Arne Larsson sto på sitt. Han budde på
Hjelmeland og hadde fått jobb av Jøsenfjord-selskapet som sjåfør
på drosjebilane som selskapet hadde i Hjelmeland og Årdal nokre år
på 1930-talet.
Rutebåtselskapet ville sikra seg
kontrollen over bussrutene i distriktet. Dermed kjøpte dei bussane
og gav busseigarane jobbar som bussjåførar i selskapet.
Andres Laugaland kjørte bussruta frå
Vormedalen til Hjelmeland. Ragnar Larsen var sjåfør på ruta mellom
Hjelmeland og Årdal.
Reo-bussen som Jøsenfjord-selskapet sette inn i Vormedalsruta. Fast sjåfør var Andres Laugaland. Broren, Johan, blei brukt som reservesjåfør. Bildet er tatt i Stavanger. |
Med på kjøpet fekk dei ein del
drosjebilar som dei også hadde i drift i eit par-tre år. Arne
Larsson fekk jobb som drosjesjåfør. Han kjørte også buss når dei
faste sjåførane skulle ha fri.
Drosje-drifta kasta lite av seg. Jøsenfjord-selskapet kvitta seg med bilane. Dermed var det ikkje bruk for sjåføren. Arne Larsson blei beordra om bord i båtane som matros. Han nekta og blei oppsagt.
Då reiste Arne Larsson til Stavanger
og gjekk til advokat Kluge. Dermed blei det rettssak mot
Jøsenfjord-selskapet. Saka gjekk både for heradsrett og
lagmannsrett og blei referert grundig i Aftenbladet. Her er Arne Larsson
omtalt som Arne Larsen, men det er ikkje tvil om at dette er same
mannen,
Johannes Laugaland. Ein mektig mann i Vormedalen, sa advokat Kluge. |
Vidare står det i rettsreferatet: Det
kan her nevnes at far til Andres Laugaland, hr. Johannes Laugaland,
er en mektig mann i Vormedalen og at han er styremedlem i
Jøsenfjord-selskapet. Arne Larsen er forbigått ved flere
anledninger.
Johannes Laugaland var bestefaren min.
I minst 30 år var han med i styret for Jøsenfjord-selskapet. Han
var også ordførar i Hjelmeland i mange år. Advokaten hadde nok
rett i at han var mektig i si tid.
Då Andreas Egeland fekk jobben som
sjåfør i Årdal i 1936, var dette også gjort i strid med
kontrakten som Jøsenfjord-selskapet hadde med Arne Larsson, hevda
advokaten hans. Årdal heradstyre var nok også interessert i at det
var ein mann frå Årdal som fekk jobben. Då fekk Årdal kommune
skatten som han betalte, meinte advokaten.
Frå Aftenbladet 20. januar 1939. |
Arne Larsson vann fram i retten. Våren 1938 dømde Ryfylke herredsrett Jøsenfjord-selskapet til å betala 8000 kroner i skadebot og 1100 kroner i saksomkostningar. Denne dommen blei anka til lagmannsretten. Her slapp Jøsenfjord-selskapet unna saksomkostningane, men Arne Larson fekk 8000 kroner i skadebot her også.
I dag hugsar vel dei fleste Arne
Larsson som eigaren av skuleskyss-båten «Hjelmen»
som frakta skule-elevane frå Randøy, Ombo og Jøsneset til
Hjelmeland i 1960-åra. At han hadde ei fortid som drosje-sjåfør
var vel gått i gløymeboka for dei fleste.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar