mandag 3. desember 2018

«Stavanger» til Finnmark i Jøsenfjord-fargar

«Stavanger» skifta fargar og navn før den forlet Stavanger i juli 1982.
Bildet tilhøyrer Steinar Warland.


Nymalt i fargar veldig like dei som Jøsenfjord-båtane hadde i si tid, snudde den tidlegare ferja «Stavanger» akterenden til heimbyen og sette kursen nordover fredag 9. juli 1982. Finnmark fylkesrederi hadde kjøpt ferja av Stavangerske for 11,5 millionar kroner.

Nå hadde den fått nytt og for oss ganske eksotisk navn: «Porsangerfjord». Hammerfest blei den nye heimbyen.

«Porsangerfjord» var i dokk i Stavanger i forbindelse med eigarskiftet og den skulle innom Harstad på vegen nordover for litt ombygging.

- I og med at «Stavanger» nå omdøpes blir Stavangerske uten båt med navn etter «residensbyen». Skip med navnet «Stavanger» med eller uten romertall, har selskapet hatt i 104 år, helt siden 1867. Stavanger-navnet har de båret, både kystbåter, nattruter og nå sist Tau-ferja, skreiv Aftenbladet 8. juli 1982. Det gjekk åtte år før neste «Stavanger» kom seilande over Hidlefjorden.

I andre halvdelen av juli 1982 blei «Porsangerfjord» sett inn i si nye rute mellom Honningsvåg og Kåfjord.

«Nordkappferja» kom til Stavanger og omdøypt til
«Vollsøy» og sett inn i Kvitsøy-ruta.
Den tidlegare «Stavanger» erstatta den betydeleg mindre ferja «Nordkappferja». Den hadde plass til 18 bilar og 167 passasjerar. Og nettopp denne ferja kom nå sørover til Rogaland og Stavangerske. Her blei navnet til «Vollsøy» og den blei sett inn i Kvitsøy-ruta. Ferja blei gåande mellom Kvitsøy og Mekjarvik til 1996, før den blei seldt til Afrika.

«Porsangerfjord» blei i Finnmark fram til 1992. Då bar det sørover igjen til Danmark. Ny eigar var Langelandsfærgen, Lohals og navnet blei «Lundeborg». Ferja blei sett inn på strekninga Lohals – Korsør. I 1996 blei ferja seldt vidare til Scandlines Danmark og skifta navn til «Tranekær». Rutestrekninga var uforandra.

I 2000 blei tidlegare «Stavanger» italiensk. Livorno blei ny heimby. Rederiet var Maregiglio di Navigazione. Nytt navn: «Isola del Giglio» som oversett til norsk ville bli Liljeøya. Nå blei ferja sett inn i rute mellom Porto Santo Stefano og Isola del Giglio.

Den gamle Tau-ferja deltok i redningsarbeidet etter at det italienske cruiseskipet «Costa Concordia»
grunnstøytte utanfor øya Giglio i januar 2012 med 3206 passasjerar og eit mannskap på 1023 om bord. 32 personar omkom i denne ulukka.

 «Isola del Giglio», tidlegare «Stavanger»,  skal stadig vera i fart i Italia. 


«Isola del Giglio» skal fortsatt vera i fart i Italia.

Fakta: «Stavanger» 1973

Historikk: Bygd i 1973 ved Smedvik Mekaniske Verksted, Tjørvåg, for Stavangerske og sett inn i Tau-ruta. Seldt til Finnmark fylkesrederi i 1982 og omdøypt til «Porsangerfjord».. Seldt vidare til Danmark i 1992 der den gjekk med navna «Lundeborg» og «Tranekær» fram til 2000. Det italienske rederiet Maregiglio di Navigazione i Livorno kjøpte skipet og sette det inn på strekninga Porto Santo Stefano - Isola del Giglio. Stadig i fart det.

Kapasitet: Var som ny sertifisert for 399 passasjerar og 55 bilar.

Maskineri: Hovedmotorar: 2 stk. Wichmann 4 AX, kvar på 1000 hk. Gav marsjfart på 14 knop.

Mål: Lengde 61,8 meter. Breidde: 11 meter.


(Kjelder: Wikipedia og Skipshistorie.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar