7-800 frammøtte på Tau-kaien då nye «Stavanger» kom på jomfrutur 4. april 1990. Foto:Stavangerske. |
Kaoset på kaien var komplett då nye «Stavanger» kom til Tau onsdag 4. april 1990 på jomfruturen.
Ferjeselskapet rekna ikkje med eit slikt overveldande frammøte då
dei hadde gått ut og invitert alle interesserte til å vera med på
gratistur frå Tau til Stavanger. Mellom 7 – 800 sto og venta på kaien.
Barnehagar, skuleklassar, pendlarar,
transportkunder og forvetne pensjonister, mine eigne svigerforeldre frå Jørpeland inkludert. var klar til å gå om bord.
I tillegg kom bondekvinnelaga i Hjelmeland, Fister og Strand som
serverte heimabaka lappar og lefser til dei 650 passasjerane som fekk
vera med på «Stavanger» tilbake til byen.
Aftenblad-reportasjen 5. april 1990. |
Det var så fullt i hovedsalongen, går
det fram av Aftenblad-reportasjen, at det blei problem med å få
avvikla dei planlagde kulturinnslaga på turen til byen. Men Hjelmeland
Teaterlag fekk framføra deler av sin Evert Taube-kabaret «Så lenge
skuta kan gå» og Strand kristelige juniorkorps fekk spela for
passasjerane. Resten av kulturinnslaga blei framførte på de neste
turane utover dagen.
Resten av dei frammøtte fekk gratis
tur med hurtigbåt til Stavanger og reiste så heim igjen til Tau med
«Stavanger».
Ikkje rart at frammøtet var stort.
Aftenbladet hadde piska opp stemninga med sin reportasjen frå
ferjedåpen nokre dagar tidlegare. Ifølge avisa var dette ei vanleg ferje
utvendig, men på innsida var dette ei heilt ny oppleving med store
lyse salongar med flotte sittegrupper, store vindu, stor kafeteria og
eige leikerom for barn. Og i 1990 var det også røykesalong, må
vita.
Kafeteriaen var stor og flott på nye «Stavanger». Her er det Arne Tjensvold frå Stavangerske som blir servert av Reidun Nesvik. Foto: Stavangerske. |
Framskrittet var også stort for dei som jobba om bord. På dei gamle ferjene hadde mannskapet lugarar og messe under dekk. På den nye «Stavanger» var mannskapet flytta opp i lyset med lugarar og opphaldsrom i overbygget.
Mannskapet gjekk på fire skift med sju
mann om bord når ferja var i fart. Kaptein, styrmann, tre matrosar,
maskinist og ein kombinert matros og motormann.
Restaurasjonspersonalet kom i tillegg.
Det var bildekk i to etasjar. Dei store
bilane sto på hoveddekket medan småbilane havna i «kjellaren».
«Stavanger» hadde ein Wichmann
hovudmotor 8V28B på 3020 KW som gav ein marsjfart på nærare 15
knop som ny i Tau-sambandet. Ferja kunne gå frå kai til kai på 34
minutt.
(Dersom nokon har kjekke bilder frå den store jomfrututen, kan eg leggja dei inn i bloggen.)
(Dersom nokon har kjekke bilder frå den store jomfrututen, kan eg leggja dei inn i bloggen.)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar