Gudmor Solveig Nessa og direktør Egil Nylund etter dåpen av «Stavanger» i 1990. Foto: Gunnar Bøe, Aftenbladet. |
- Skrekkhistoriane om tidlegare gudmødre som ikkje greidde å knusa sjampanje-flaska, gjorde inntrykk på meg. Som gammal håndballspelar bestemte eg meg for å visa meg gudmor-tilliten verdig. Eg la all mi kraft bak flaskekastet som var så hardt at flaska laga merke i skutesida på «Stavanger».
Gudmor Solveig Nessa gjorde jobben som planlagt då ferja blei døypt lørdag 31. mars 1990. Men det hadde vore ei stressande tid på Myklebust mekaniske verksted i Gurskebotn på Sunnmøre før dåpsfesten. Nybygget var grått som eit krigsskip kort tid før overleveringa.
Som ektefellen til dåverande Stavanger-ordførar Tore Nordtun hadde Solveig Nessa fått oppdraget som gudmor. Berre så det er nevnt: Dette ekteparet er foreldra til Arbeiderpartiet sin ordførarkandidat i Stavanger til kommunevalet neste år: Kari Nessa Nordtun.
Gudmora fekk armbånd og smykke i sølv og restene av den maltrakterte sjampanje-flaska som takk for innsatsen som gudmor.
- Det hasta med å få den nye Tau-ferja på plass. For å spara tid fekk me låna teikningane som HSD hadde brukt tidlegare for å byggja systerskipa «Stord» og «Ullensvang», fortel Egil Nylund som var toppsjef i selskapet i den tida.
I 2001 blei «Stavanger» seldt til HSD som gav ferja navnet «Bjørnefjord» og sette den inn på strekninga Sandvikvåg - Halhjem, Men frå 2010 til 2013 gjekk den tidlegare «Stavanger» igjen i Tau-sambandet som «Bjørnefjord» saman med systrene «Stord» og «Ullensvang».
I 2001 blei «Stavanger» seldt til HSD som gav ferja navnet «Bjørnefjord» og sette den inn på strekninga Sandvikvåg - Halhjem, Men frå 2010 til 2013 gjekk den tidlegare «Stavanger» igjen i Tau-sambandet som «Bjørnefjord» saman med systrene «Stord» og «Ullensvang».
«Stavanger» som «Bjørnefjord» i HSD si jubileumsbok frå 2005. Teikninga er laga av forfattar Bård Kolltveit. |
Det Stavangerske Dampskibsselskab hadde nettopp laga eit datterselskap som skulle driva med lokal rutetrafikk: Rogaland Trafikkselskap. På denne tida hadde DSD kjøpt Høle og Forsand billag, Østerhus bilruter og hadde ein stor aksjepost i Stavanger og Omegn Trafikkselskap. Ein såg for seg ei framtid der det også skulle bli aktuelt å engasjera seg i busstrafikk.
«Stavanger» var det fyrste fartyet med RT-logo og berre to raude ringar i skorsteinen.
Den nye ferja var også tiltenkt viktige oppgåver viss det blei krig i verda. Den var klar for rask ombygging til mineleggjar i krigstid. Krigsutstyret blei teke om bord i Gurskebotn og frakta ned til det dåverande Nato-anlegget på Rennesøy.
Onsdag 4. april 1990 blei den nye «Stavanger» presenterte for dei reisande i Ryfylke.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar