torsdag 29. august 2024

«Hjelmeland» blir nordlending

 

Her kjører bilane om bord på ferjekaien på Sande i "Hjelmeland" slik dei har gjort sidan 1993. 


Ferja «Hjelmeland» kan nå vera på veg inn i historia som trufast ferja på Hjelmelandsfjorden. I morgon, fredag, skal «Hydra» vera ferdig med ei vekes service-opphald og blir sett inn i rute igjen. Då set «Hjelmeland» kursen mot nord.


- Fyrst går turen til Rubbestadneset der ferja skal i dokk hjå Los Marine. Neste mål er Sandnessjøen. «Hjelmeland» skal nå setjast inn i ferjesambandet Herøy – Søvik, opplyser Annette Røberg, driftsleiar for Norleds ferjedrift i Rogaland.


Her blir det eit møte mellom systrer. «Høgsfjord», systerferja går alt i dette sambandet som rederiet Norled har kontrakt på å driva fram til 1. februar 2026.


"Hjelmeland" har vore eit kjent syn på fjorden sidan 1993.



18. desember 1992 blei dei to tvillingferjene «Hjelmeland» og «Høgsfjord» døypte ved Trønderverftet i Hommelvik i Trondheimsfjorden. Tørny Kvaløy var gudmor for «Hjelmeland» og Åsa Gjølme for «Høgsfjord». Dei to ferjene kosta 130 millionar kroner tilsaman, sto det i Aftenbladet dagen etterpå.


Vinteren 1993 blei «Hjelmeland» sett inn i ruta si. Her blei den gåande trufast fram til den nye ferja «Hydra» kom i 2021. Nå blei «Hjelmeland» reserve-ferje både for Hjelmelandssambandet og Finnøy-ruta med fast liggjeplass ved ferjekaien på Sande på Hjelmeland når den ikkje var i bruk. Men den har gått mykje i sitt gamle samband. «Hydra» var borte i 10 månader då den blei ombygd frå el-drift til hydrogen som drivstoff.


- Ei god ferja både for reisande og mannskap, meiner kaptein Ralph Nuland.



- Ei skikkeleg god ferje. Både å reisa med og arbeida på, fatslo kaptein Ralph Nuland då eg blei med han på ein tur til Ombo. Sørlendingen har vore om bord sidan 2005. Han har berre lovord både om ferja og sambandet. Nuland blir ikkje med «Hjelmeland» nordover. Han er nå fast mann på «Hydra». Ørjan Handeland frå Sunnhordland er administrerande kaptein på «Hjelmeland». Gunnstein Aukland frå Ombo har tilsvarande stilling på «Hydra».


Sjølv om «Hjelmeland» har gått trufast på fjorden i 31 år, har den aldri fått den same plassen i den hjelmelandske folkesjela som fjordabåten «Hjelmelandsfjord» som gjekk mellom Ryfylke og byen i 29 år, frå 1949 til 1978. Då kjende folk båten og folka om bord inn og ut. Nå er kontakten svært begrensa, ein kjører ombord og kjem dit me skal. Det var det.


Men «Hjelmeland» er stadig ei flott ferje som me kanskje aldri ser igjen.


«Hella» heiter ferja som blir ny reserverferje i Ryfylke. Den kjem frå Sogn.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar