"Fisterfjord" ved kaien på Fister i 1921. |
Rubbestad-motoren som blei sett om bord i nybygde «Fisterfjord» i 1920, var den største semi-dieselen i verda, ikkje i ytelse, men i volum. Den 2-sylindra maskinen ytte 160 hestekrefter og tok svær plass i maskinrommet. Det skal ha blitt bygd tre motorar av denne typen. Den som sto i «Fisterfjord», skal ha vore den mest vellukka.
I 1929 blei denne maskinen ombygd. Gir-reverseringa blei skifta ut med hydraulisk reversering og vridbar propell. Den fyrste hydrauliske reversinga i verda, seier dei på Rubbestadneset.
- Oprindelig var det gir i motoren. Den gjorde megen støi når skibet bakket. Nu er giren oppgitt, istedet anvendes den hydrauliske kraft til skiftning av propellen – altså ved bakking. Dette er noe helt nytt her i landet, forsikrer selskapets ekspeditør, står det å lesa i avisa Stavangeren 30. august 1929.
For dei reisande blei det mykje meir komfortabelt. Ristinga var nå blitt kraftig redusert, sto det vidare i avisa.
"Fisterfjord" etter ombygningen i 1929. Lugarbygget på promenadedekket er på plass. Seinare kom det staseleg glass-salong mellom lugarane og styrehuset. |
Men det skjedde meir medan «Fisterfjord» var hjå Haldorsen & Søn, Rubbestadnes, Søndhordland.
- Akter på promenadedekket er det bygget et "hus" som er inndelt i seks hyggelige lugarer, skriv Stavangeren.
Saman med Steinar Warland var eg nyss på Arkivenes Hus i Stavanger og gjekk gjennom ein del arkivboksar med diverse dokument frå Jøsenfjord Rutelag. Her fann med ein søknad frå selskapet til Sjøfartskontoret i Oslo. Det søkt om å setja opp dette dekkshuset. Søknaden er datert 28. desember 1928.
Ein månad tidlegare hadde Jøsenfjord-selskapet sendt eit brev til skipsbyggeriet til Gunvald Ottesen i Sagvåg på Stord og spurt om Ottesen kunne setja opp dekkshuset samtidig som «Fisterfjord» var hjå Haldorsen på Rubbestadneset. Denne reparasjonen ville ta litt tid. Då rekna ein med å få tid til ein tur over fjorden til Sagvåg slik at det nye dekkshuset kunne bli sett på plass. Dette huset ville bli likt på eit tilsvarande bygg på nattruteskipet DS «Sandnæs».
Ottesen på Sagvåg laga lugarbygget på "Fisterfjord" |
Jøsenfjord fekk positivt svar frå Ottesen som kunne gjera dette arbeidet for kr. 1200.
Då «Fisterfjord» kom tilbake til Stavanger og Ryfylke, hadde det skjedd store endringar. Rutebåten hadde nå fått installert verdens fyrste hydrauliske reversering. Den mest synlige var likevel det nye dekkshuset på promenade-dekket . «Fisterfjord» blei meir lik den versjonen av båten som folk hugsar i dag. Men det skulle skje fleire synlige forandringar i åra som kom.
I 1936 blei den to-sylindra motoren frå 1920 skifta ut med ein fire-sylindra motor som ytte 300 hestekrefter og gav båten ein fart på 10 knop. Den gamle motoren var ikkje kaputt. Den blei nå sett om bord i rutebåten «Landanes» frå Haugesund, fortel Torstein Randa.
Den hydrauliske reversinga blei også skifta ut i 1936. Nå blei det manøvrering med maskintelegraf og omkast på «Fisterfjord».
Kommentarar på Facebook:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar