Skipsklokka frå "Sand" er stadig på same plass sjøl om ferja har skifta navn. Foto frå Magne Gunnar Andersen. |
Skipsklokka var sjølsagt på plass då den nybygde ferja «Sand» blei levert frå Skaalurens Skipsbyggeri i Rosendal i august 1973. Denne klokka heng på same plassen på styrehusveggen den dag i dag.
Sjølv om ferja blei for liten for Ropeid-sambandet og seldt til Austlandet i 1993 og mista navnet sitt, står det «Sand 1973» på klokka ennå. Siste året som Stavangerske-ferje var navnet «Ropeid».
Stor stas då ferja "Sand" blei sett inn i Rppeid-sambandet i 1973. Du kan skimta
skipsklokka ved døra inn til styrehuset. Foto: Aftenbladet.
Dei nye eigarane, Ferjeselskapet Drøbak – Hurum -Svelvik, gav den tidlegare Ropeid-ferja navnet «Hurum-ferja». Ferja skal stadig vera i bruk som reserve-ferja i ulike ferjesamband i fjordane austpå, blant anna over Svelvikstrømmen mellom Svelvik og Verket. Rederiet Bastø Fosen er nå eigar av ferja.
"Hurum-ferja" skal stadig vera i bruk som reserveferje. Foto: Svelvikposten.
«Sand» var ei av dei fyrste pendelferjene i Ryfylke. Den var rask og funksjonell i ruta og hadde ein fart på 11 knop. Ferja var bygd etter Vegdirektoratet sine standard-teikningar og blei ikkje oppfatta som vakker som ny. Ferja hadde ein Wichmann hovedmotor på 625 HK.
I 1973 representerte «Sand» eit stort framskritt i Ropeid-sambandet. Forgjengaren «Ropeid» som var ny i 1965, tok berre 12 bilar og blei raskt for liten etter at Ryfylkevegen var åpna. Trafikken auka i åra som kom med Ulla Førre-utbygginga og då Suldalsvegen blei åpna for trafikk, blei «Sand» etterkvart i minste laget.
Mange hugsar Carstein Mortensen som blid
billettør på "Sand".
Ferja var i god stand då den blei seldt. Maskineri og teknisk utstyr fungerte godt. I tillegg hadde mannskapet malt, pussa og vaska slik at ferja var like fin som ny etter 20 år i Ropeid-sambandet. Dette gjaldt nok skipsklokka om bord, også.
I boka mi, «Fjordabåtene», som kom i 2005, kan du lesa ein fyldig omtale av «Sand». Eg er sjølsagt interessert i alle innspel frå lesarar av denne bloggen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar