Komplett
krise. Ferja «Utstein» var klar til å gå i rute frå Stavanger då
hovudmotoren stoppa. Ferjekaien var full var bilar og folk som skulle
reisa på ei flott frihelg denne fredags ettermiddagen. Helga kunne
bli spolert for mange viss ferja som skulle gå til Ryfylke-øyane og
enda opp på Nedstrand, måtte på verkstad.
Kva
skjedde 24. mai 1991? Denne historia har vore ukjent for meg fram til
i dag, Men etter ei helg der mange har vore opptekne av ein viss
cruisebåt som var i havsnaud etter å ha fått motorstopp på
Hustadvika, kan eg nå fortelja denne historia frå våre lokale
ferjehistorie.
Folka
om bord i «Utstein» mista ikkje håvet. Dei tenkte og handla.
«Utstein» blir her taua ut frå Fogn av taubåtane «Haandy» og «Haabas» med kurs til Judaberg. Foto: Steinar Warland. |
Maskinsjefen,
Sverre Dahle, konstaterte at problem med ein blåsar var årsak til
motorstoppen. Han rekvirerte deler og reparatørar frå Stavangerske
sin verkstad, Og ferjekapteinen, Jakob Langvik, han rekvirerte
taubåtar frå Båtmann Haaland.
Dermed
blei ferja lasta full av folk og bilar og kom seg av garde frå
Fiskepiren i Stavanger. Rett nok litt sein i ruta, men taubåtane
«Haabas» og «Haandy» tok «Utstein» mellom seg og sette kursen
mot Ryfylke.
Ferja
med sin eskorte var innom på Talgje og Fogn og fekk sett i land
fastbuande og helgeturistar i det fine fredagsvêret. Deretter
kryssa «Utstein» fjorden og stoppa på Judaberg på Finnøy.
På
veg ut frå Finnøy med kursen vidare innover i fjorden, var blåsaren
ordna. Hovudmotoren blei starta og ferja kunne gå for eigen maskin
igjen, Taubåtane kunne returnera til Stavanger. «Utstein» kom til
Nedstrand for eigen maskin litt seinare på kvelden.
Denne
ferja med eit navn som får ein til å tenkja på klosteret som ligg
på Klosterøy, ein del av Mosterøy i Rennesøy kommune, var slett
ikkje bygd med tanke på eit liv i Rennesøy-ruta.
I
juni 1975 blei den levert frå Haugesund Slip i Haugesund til det
tradisjonsrike HSD og døypt «Eidfjord». Sommaren 1975 gjekk den
nye pendelferja mellom Kinsarvik og Kvanndal. Seinare har den hatt
eit omskifteleg liv på Vestlandet.
«Eidfjord» blei levert frå Haugesund Slip til HSD i juni 1975. Bilde: RA |
Neste
år er «Utstein» 45 år gammal. Men er framleis fin i farten. For
tida held den seg på Bømlafjorden og pendlar fram og tilbake mellom
Langevåg på Bømlo og Buavåg i Sveio. Men i dette sambandet syng
den nå på dei siste versa. Frå det kommande årsskiftet er det
Fjord 1 som overtek dette sambandet. Norled og «Utstein» er ute av
dansen på Bømlafjorden.
Eg
har samla litt stoff om «Eidfjord» /«Utstein» og kjem med fleire
bloggar om ferja. Har du stoff eller bilete om denne ferja, så tek
eg gjern mot det.
Mi
mail-adresse er hjelmelandsfjord@gmail.com.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar