Trond Laugaland, Paul Sverre Fyljesvoll og Steinar Warland i full sving med teaken som skal pryda «Jøsenfjord». Foto: Tor Olav Følgesvold. |
Dei gamle vinduskarmane av solid,
gammaldags teak frå Næringslivets Hus i Stavanger havna ikkje på
bossdungen. Tvertimot. Nå blir dei reinska for gummilister,
beslag, skruar og spiker og pussa opp etter beste evne i eit tidlegare
hønshus på Randøy i Hjelmeland. Den gamle teaken skal få eit nytt liv på
fronten av styrehuset og som kledning utanpå salongen på
veteranbåten «Jøsenfjord».
Olavsgården i Stavanger blei til Næringslivets hus. Foto: Stavanger byarkiv. |
10
pallar med gamle glaskarmar blei henta hjå byggjefirmaet og kjørt til Felleskjøpet sitt anlegg i Hillevåg. Derifrå er nå vel
halvparten frakta til Randøy der ein dugnadsgjeng på seks-sju
mann nå har jobba fleire helger i vinter med å gjera teaken klar
for sitt nye liv på «Jøsenfjord».
«Jøsenfjord» som DSD-båt etter 1975. Foto: Kåre Lindboe. |
- Det gjenstår mykje arbeid før all teaken er reinska. Difor blir me
glad viss det er fleire som kan tenkja seg å gjera ein innsats når
me går i gang igjen etter påske, seier Tor Olav Følgesvold som er
styremedlem i veteranbåtlaget og ein av dei som har vore med på det
meste av dugnadsarbeidet.
Lars Randa viser fram den fornya teaken og ein del av avfallet som er plukka av dei gamle vinduskarmane. Foto: Jone Laugaland. |
Riksantikvaren
har hatt stor sans for arbeidet å setja «Jøsenfjord» i stand. Til
nå har han bevilga mellom 10 og 20 millionar kroner til arbeidet.
Det ser ikkje ut til at arbeidet i Kristiansand blir avlutta før i
2021.
Når
«Jøsenfjord» kjem tilbake til Stavanger skal overbygninga gjerast
ferdig. Styrehuset blei teke av før båten blei taua til
Kristiansand i 2015. Det er ferdig restaurert med unntak av fronten
som manglar teaken.
- Mykje
godt arbeid gjenstår. Alle som kan tenkja seg å vera med, er
velkomne, seier Lars Randa som er styreleiar i veteranbåtlaget.
Fakta: «Jøsenfjord» kom tilbake til Ryfylkefjordane for eigen maskin 20. april 2011 etter over 30 år i Nederland. Båten blei bygd ved Christiansands Mek. Værksted i 1886 for Actieselskabet Dampskibsselskabet Lindesnæs og fekk navnet «Lindesnæs. I 1930 kjøpte Jøsenfjord Rutelag dampbåten. I 1934 blei dampmaskinen teken ut og erstatta med ein Wichmann dieselmotor på 300 HK. Denne motoren står stadig i båten og skal vera den einaste igjen av denne maskintypen. I 1962 blei «Jøsenfjord» ombygd og påsett bildekk.
Fakta: «Jøsenfjord» kom tilbake til Ryfylkefjordane for eigen maskin 20. april 2011 etter over 30 år i Nederland. Båten blei bygd ved Christiansands Mek. Værksted i 1886 for Actieselskabet Dampskibsselskabet Lindesnæs og fekk navnet «Lindesnæs. I 1930 kjøpte Jøsenfjord Rutelag dampbåten. I 1934 blei dampmaskinen teken ut og erstatta med ein Wichmann dieselmotor på 300 HK. Denne motoren står stadig i båten og skal vera den einaste igjen av denne maskintypen. I 1962 blei «Jøsenfjord» ombygd og påsett bildekk.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar