Irriterte lastebilsjåførar frå Strandalandet avbilda i Aftenbladet 14.mai 1981 då det var opptil tre timars venting for å komma med ferja. Frå venstre: Hans Bjarne Voster, Reidar Eie og Oddvar Førland. |
Tenk at lastebilsjåførane gjekk i spissen for å få den feiande flotte ferja «Stavanger» vekk frå Tau-sambandet. Dei som til og med hadde eige bord i salongen og alltid var garanterte å treffa kollegar dei kunne drøsa med på overfarten.
Vanlege reisande og privatbil-eigarar kunne ikkje skrøyta nok over «Stavanger» som kom i 1973. Fine salong og garantert fritt for saltskvett på dei blanke personbilane på det overbygde bildekket.
Lastebilfolket, derimot, meinte at «Stavanger» var gammaldags. Bildekket var håplaust. I forkant av dekket var det smalt og trangt på grunn av løftebaugen. Alt for ofte blei det skader på bilane når dei skulle kjøra av og på ferja.
- Me ville heller ha åpne pendelferjer som «Tau» og «Solbakk», sa lastebileigar Hans Bjarne Voster til Aftenbladet etter at lastebilsjåførane hadde laga ein aksjon for å visa si misnøye med «Stavanger».
«Stavanger» frå 1973 var feiande flott, men raskt umoderne. I 1982 gjekk den siste turen over Hidlefjorden. |
Dette
var stikk i strid med meininga til Norges Automobil Forbund (NAF) som
jobba for at «Stavanger» skulle få ei systerferje i Tau-ruta.
Gjennom åra hadde NAF fått mange klager frå medlemmer som hadde
fått sjøsprøyt på bilane sine under ferje-overfarten. Spesielt
klaga NAF-medlemmene på sjøsprøyt på Tau-ferjene og på ferjene
over Nedstrandsfjorden.
Men det var lastebil-folket som vant fram med sine synspunkt.
Men det var lastebil-folket som vant fram med sine synspunkt.
Vegkontoret
i Rogaland meinte at det ikkje var nødvendig med overbygde ferjer
verken i Tau- eller Nedstrand-sambandet.
- Etter vår vurdering er ferjene som trafikkerer sambandene hensiktsmessige. Det er bare i ugunstige værforhold at det oppstår skvett på bildekket, og i betraktning av de økte kostnadene sambandene vil bli påført dersom dette skal unngås, kan vi ikke anbefale et slikt tiltak, skreiv Vegkontoret i eit brev som Aftenbladet refererte 26. juni 1980.
- Etter vår vurdering er ferjene som trafikkerer sambandene hensiktsmessige. Det er bare i ugunstige værforhold at det oppstår skvett på bildekket, og i betraktning av de økte kostnadene sambandene vil bli påført dersom dette skal unngås, kan vi ikke anbefale et slikt tiltak, skreiv Vegkontoret i eit brev som Aftenbladet refererte 26. juni 1980.
På denne tida gjekk «Stavanger» saman med «Tau» og «Solbakk» i Tausambandet. Alle desse fejene tok 50 bilar. I Midtsambandet der Nedstrand høyrte med, gjekk «Finnøy» og dei to tidlegare Tau-ferjene «Tau» og «Strand» som nå blei omdøypte til «Ombo» og «Eidssund».
Den sju år gamle «Stavanger» var begynt på sin svanesang på Hidlefjorden. Den varte i to år.
Neste blogg handlar kor denne ferja drog vidare etter at ho forlet Stavanger i juli 1982.
På
dette tidspunktet hadde Samferdselsdepartementet orientert både det
lokale vegkontoret, fylkespolitikarane og Stavangerske om korleis ein
ynskte å byggja ut ferjerutene i Rogaland vidare.
Departementet
ville ha to nye 90-bilars ferjer til Tau-ruta. Dei skulle erstatta
ferjene som gjekk der då. «Stavanger» skulle sendast til Finnmark,
«Solbakk» skulle overførast til Midtssambandet og «Tau» var
tenkt sendt til Møre og Romsdal. Ferja «Ryfylke» skulle
overførast frå Midtsambandet til Rennesøy-ruta. I Skudenes-sambandet skulle det gå fire ferjer som før.
Den sju år gamle «Stavanger» var begynt på sin svanesang på Hidlefjorden. Den varte i to år.
Neste blogg handlar kor denne ferja drog vidare etter at ho forlet Stavanger i juli 1982.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar