«Solbakk» fekk berre fire år i Tau-sambandet. Ferja gjekk åtte år i Midtsambandet. |
Fire
år fekk «Solbakk» som fast ferje i Tau-sambandet. I 1982 var det
slutt. Då kom dei to nye ferjene «Tau» og «Strand» som tok 90
bilar.
Søsterferja til «Solbakk», «Tau» frå 1977, og fjordferja
«Stavanger» var også ferdig i Tau-sambandet på denne tida.
«Solbakk»
blei nå flytta inn i Midtsambandet og blei gåande mellom Stavanger
og Nedstrand med mellomsteder i åtte år. Men «Solbakk» var ikkje
heilt ferdig med Tau-ruta. Den blei laurdagsvikar her i fleire år
etterpå og fast vikar når dei nye ferjene var på sine årlege
verkstad-opphald.
Matros Terje Hodneland dirigerer bilar på dekket på «Solbakk» 14. juni 1986. Kollega Olav Ommundsen i bakgrunnen. (Foto: Morten Jørgensen) |
Matros
Terje Hodneland frå Jørpeland var om bord i «Solbakk» i minst
seks år. På denne tida gjekk ferja mest i Midtsambandet og
overnatta ofte på øya Nord-Hidle. Men på laurdagane gjekk dei til
Tau.
Laurdag
14. juni 1986 var han på jobb då Aftenbladet sende eit reportasjeteam om bord. Journalist Margunn Ueland og fotograf Morten Jørgensen
ville vita kva dei reisande og folka om bord meinte om eit nytt
framlegg om å overlata ferjer og ferjedrift til eit fylkeskommunalt
rederi.
Matrosen
frå Jørpeland meinte ifølge Aftenbladet at det beste for både dei
reisande og dei tilsette om bord var at Stavangerske dreiv ferjene.
Selskapet hadde erfaring og ville yta god service viss dei fekk litt
friare tøylar av styresmaktene.
Han
fekk støtte av reingjeringsassisten Torunn Alsvik som også meinte
at det var ein fordel at Stavangerske var ansvarleg for
Tau-sambandet.
Olav Ommundsen til rors på «Solbakk». |
Men
reportasjeteamet møtte ikkje berre svorne Stavangerske-tilhengarar.
- Eit
fylkesrederi? Kvifor ikkje?
Slik
reagerte kapteinen om bord, Anders Tindeland. Han hadde ikkje høyrt
om denne tanken før han blei orientert av Aftenbladet som kom på
besøk i styrehuset.
Rormann
Olav Ommundsen frå Hjelmeland med 28 år bak seg i Stavangerske, var
meir avventande. Me har hatt det godt i selskapet i alle år, sa han.
Kameratene Hans Petter Hansen og kameraten Tor Jan Oltesvik reiste med «Solbakk» lørdag 14. juni 1986. |
Kameratane
Hans Petter Hansen og Tor Jan Oltesvik var ikkje så opptekne av
rederi-spørsmålet. Det viktigaste er at ferjene går utan stopp og
hensyn til rutetider når det er lange bilkøer på ferjekaiane,
meinte dei.
Kristian
Moe som kjørte tankbil for Frue Meieri hadde opplevd at dei store
ferjene som tok 90 bilar blei erstatta av mykje mindre ferjer når
dei vanlege ferjene måtte til reparasjon. Det var ikkje bra service,
påpeika han.
I 1986 var det styrmennene som fungerte som billetørar på ferjene til Stavangerske. Her er styrmann Olav Foss Berentsen i aksjon i Tau-sambandet 12. juni 1986. Foto: Morten Jørgensen. |
Framlegget
om å laga fylkesrederi blei aldri realisert. Og Stavangerske har
drive dette sambandet i alle år frå starten i 1961 til det blir
nedlagt om eit års tid. Navnet på rederiet har variert mellom
Stavangerske, Rogaland Trafikkselskap og Norled utan at det har
betydd noko for tilsette og reisande. Det har vore same
organisasjonen som har stått bak drifta.
Då
«Solbakk» forsvann til Nord-Norge, gjekk Terje Hodneland om bord i
«Strand». Han var ferjematros i over 20 år.
- Ei
kjekke tid. Det var mange gilde reisande og mange kjekke kolleger om
bord i ferjene, seier Terje Hodneland som er 58 år nå.
«Solbakk»
-fakta:
Denne
ferja blei bygd i 1978 ved Moss Rosenberg Verft i Stavanger. Den blei
sett inn i Tausambandet søndag 30. juli 1978. I 1982 blei «Solbakk»
flytta til Midtsambandet Stavanger – Nedstrand. Ferja fekk montert
hengedekk i 1990.
I
2000 blei «Solbakk» seldt til Bjørklids Ferjerederi i Troms, og
sett inn i sambandet Lyngseidet – Olderdalen. Nå fekk ferja navnet
«Stallovarre».
For
to år sidan kom ferja tilbake til Sør-Vestlandet innleigd som reserveferje
for Norled-ferjene.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar