«Tau» klar til avgang. Matros Øystein Sandvik ventar berre på at klokka skal bli halv. Då gjekk ferjene. ØB-sjåfør Mandius Barka til høgre. Fotografen er ukjent. |
Eit kjent fjes på den fyrste Tau-ferja. Den store og som oftast smilande matrosen sto klar når ferja klappa til kai. Han åpna ferjeporten og slapp folk om bord og på land, gjekk rundt i salongen og samla inn billettar og i tillegg sto han til rors på annankvar tur frå Tau til byen.
Øystein Sandvik blei ferjemann då han
gjekk om bord i «Tau» våren 1962. Den gongen var Jørpelandsbussen gul, Årdalsbussen grå og ferje-ekspeditør
Johannes Stensen styrte som ein annan småkonge på Tau-kaien. Ikkje rart
at Øystein Sandvik blei verande på denne ferja så lenge den gjekk
i Tau-sambandet.
Glanstida då det kosta tre kroner og 20 øre for å reisa frå Tau til byen.
Glanstida då det kosta tre kroner og 20 øre for å reisa frå Tau til byen.
Øystein Sandvik er stadig oppgåande. |
Fjordabåter derimot. Det var
spennande.
Sommaren 1954 fekk han sommarjobb på
«Jøsenfjord». Dette var springbrettet for å få fast matros-jobb
på «Hjelmelandsfjord». I 1957 slutta han i Jøsenfjord Rutelag og
melde overgang til Det Stavangerske Dampskibsselskab (DSD).
«Sand» blei fyrste båten hans i DSD
i 1958. Båten likna mykje på «Hjelmelandsfjord». Dette var begge
ombygde landgangsbåtar frå krigen. Dei blei kjøpte i England og
ombygde til fjordabåtar i Norge.
- Vinterstid gjekk «Sand» mest i
Haugesundsruta motsett av «Haugesund». Me låg i Haugesund om
nettene og gjekk til Stavanger og snudde for det meste. Sommarstid
gjekk denne båten i turistruta til Sand og Sauda. Ei tid gjekk
«Sand» også i lasteruta til Sand og Sauda, fortel Øystein
Sandvik.
Vinteren 1962 fekk Øystein Sandvik
jobb på Tau-ferja. Men kaptein Jostein Aske på «Sand» ville ikkje
sleppa rormannen sin før våren kom og det blei lengre dagar. Aske
ville ha med seg kjende folk på brua i vintermørket.
«Tau» på verksted på Skjeret. Matrosane har fem minutt. Frå venstre: Øystein Sandvik, Magnus Sivertsen, Alfred Løvik
og Edvin Stava. Fotograf ukjent.
|
«Tau» blei med åra for liten for det travle
ferjesambandet over Hidlefjorden. I 1973 blei denne ferja overført
til Midtsambandet. Ei flunkande nye fjordaferje blei sett inn i
Tau-ruta. «Stavanger» er den finaste og mest påkosta ferja som
nokon gong har gått til Tau. Det seier alle som trur dei har greia
på slikt. Men den blei raskt gammeldags. Bildekket var trangt og
tungvint. I 1982 blei «Stavanger» seldt til Finnmark. Nå kom
pendelferjene «Tau» og «Strand» som passa betre inn i tida. Sandvik var først på «Stavanger». Deretter på «Strand» til han gjekk i land.
I mange år var Øystein Sandvik
engasjert i fagforeningsarbeid. Han var tillitsmann for mannskapa på
ferjene. Ein periode var han nestformann i Stavanger-avdelinga av
Sjømannsforbundet.
I 1985 fekk Øystein Sandvik
hjertetrøbbel og måtte slutta på ferjene. Men han er stadig
oppegåande og ser godt ut med smilet på lur. Han og kona, Liv, bur på
Tau i huset dei bygde for mange år sidan.
«Tau» i all sin glans i 1961. Den enda som vrak i Afrika.
|
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar