Johan Johnsen var kaptein på "Fjordbris" frå 1953. Seinare var han på Tau-ferjene i mange år. |
Kapteinen på «Fjordbris» var ingen kemsomhelst i Stavanger i 1960. Det kjem klart fram i avis-intervjuet med Johan Johnsen på føresommaren dette året. Ein alltid solbrun mann med eit sterkt ansikt, står det å lesa. Avisa antydar også at kaptein Johnsen er påtenkt som kaptein på den nye Tau-ferja som skulle komma året etterpå.
Eg har personleg skreve av RA-artikkelen
ord for ord:
«Han er alltid solbrun og har et
markert sterkt ansikt, den 55 år gamle skipper Johan Johnsen på
Stavangerskes «Fjordbris». Det er ikke det grann rart at både
Tau-folket og shortsbekledte byjenter på vei til hyttå på Strand
føler seg ekstra trygge og vel til mote når skipper Johnsen står
på brua og gir sin ordre med myndig stemme. Johnsen er fra
Hjelmeland, og det han ikke vet om fjordene våre er det slett ingen
vits i å ha noe kjennskap til. I 1953 ble han skipper på «Fjordbris»
som denne sesongen har sitt siste år i Tau-rutå. Han begynte å
seile i 1927 som matros på gamle «Robert».
"Fjordbris" gjekk på Tau og Jørpeland fram til den fyrste Tau-ferja kom i 1960. |
- Må lære å kryba før du kan gå,
sier Johnsen og er barsk å se på i svart uniform med mange
gullstriper.
- Har stortrafikken begynt for sesongen?
- Nei, det virkelige storinnrykket
begynner ikke før i juni, men alt nå er hyttefolkene å se med full
opp-pakning på lørdagsbåtene.
- Er «Fjordbris» for liten i sesongen?
- Vi kjører så mange turer pr dag –
sju til dagen – at det nesten aldri hender vi kommer opp i et
antall passasjerer på 405 som «Fjordbris» kan ta. Men på de helt
store dagene kan det skje at vi nærmer oss 400. Biler er det
imidlertid alltid fullt av. «Fjordbris» kan ta 12 biler, men den
nye båten som skal settes inn på Tau, kan ta 30. Det blir noe
annet.
. Og da forlater De «Fjordbris» og går
over på den nye?
. Det er det styret som bestemmer, ikke
jeg. Men jeg liker «Fjordbris» godt – det er en gilde båd.
- Og passasjerene er også greie?
- Ja. Det går fint. Sjeldent noe leven,
sier Johnsen.
Affa»
Signaturen Affa – Anders Friestad var journalist i RA i fleire år tidleg på 1960-talet. Han var opprinnelig fra Egersund, typisk allrounder som fekk jobb i avisa etter at Bjørn Bjørnsen slutta. Han jobba i avisa samen med Knut Joner. Han døde i forholdsvis ung alder.
Johan Johnsen som matros på "Fisterfjord". |
Då den splitter nye «Tau» blei sett i den nye ferjeruta, var det Johan Johnsen som var kaptein. Der blei han verande fram til ferjekapasiten på Tau-sambandet blei dobla då den nye «Strand» kom i 1966. Johan Johnsen blei pensjonist ved årsskiftet 1969 – 1970.
For å skilja han frå andre med same
etternavnet i Stavangerske, blei han ofte omtalt som
«Hjelmelandsjohnsen». Han kom frå Hjelmelandsvågen og gløymte
aldri det. Det var alltid rikeleg med hjelmelandsbuar på dei båtane
der han hadde kommandoen.
Arthur Bastlid frå Hjelmeland var
rormann og kaptein Johnsen si høgre hand i styrehuset både på
«Fjordbris», «Tau» og «Strand».
«Fjordbris» blei den faste båten i
Tau- og Jørpelandsruta utover på 1950-talet og var forløparen for
Tau». Ruta omfatta Jørpeland, Idse, Idsal og Solbakk i tillegg til
Tau. På Tau var det knallhard konkurransen med «Årdalsfjord» som
tilhøyrte Jøsenfjord rutelag. Dei to båtane kappkjørte ofte til
byen.
Notil i Aftenbladet 7. mars 1953. |
Kaptein Johnsen var fetter til Jan
Johnsen som var ein svært populær ordførar i Stavanger på
1960-talet.
Sonen til Johan Johnsen, Magne, var også ferjekaptein i Stavangerske.
Sonen til Johan Johnsen, Magne, var også ferjekaptein i Stavangerske.
Eg har ikkje greidd å skaffa bilder av
kaptein Johan Johnsen. Bilde-materialet er kopiert frå avis-artiklar
i Aftenbladet. Vil gjerne komma i kontakt med folk som kan har betre
bilde.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar