Paul Sverre Fyljesvoll har skifta mange hudplankar på «Kløver». |
«Kløver» går kanskje på sjøen i sommar. Ein tur. Men då må den opp på slippen på Erøy til hausten igjen.
For den 64 år gamle melkebåten frå
Erfjord er ennå ikkje ferdig pussa opp. Det manglar ein del før den kan visast fram
i fordums glans. Slik den såg ut då den frakta melk frå Erfjord og
Jelsa til meieriet på Sand frå 1955 til 1966.
Nytt dekk, rekker og rekkestøtter er nå ferdige. |
Paul Sverre Fyljesvoll saman med
familien og andre støttespelarar har gjort ein kjempejobb med å
setja båten i stand igjen etter at båten blei dregen på land på
slippen til Olav Erfjord på Erøy for to og eit halvt år sidan.
Sju plankar på skutesida er skifta ut
på begge sider av forskipet. Lenger bak er det fire nye plankar som
er skifta ut. Rekker og rekkestøtter er også heilt nye.
Styrehuset på «Kløver» blir fornya nå. |
Dei nye plankane er ekte, handlaga Erfjord-vare.
Paul Sverre Fyljesvoll har henta furutrea han trong i Olav Erfjord
sin skog og plankane har han sjølv skore til.
Av naboen, Olav Lovra, fekk han ein svær
eikeplank som svigersonen Helge Hjorteland har forma til eit nytt stevne på «Kløver».
Alle dekksplankane er skifta ut. Akkurat nå er det styrehuset som blir fornya. Barnebarn André har
dreia ny propell-aksling. Barnebarna Sondre Hjorteland og Stian Haugsland har reingjort og malt
Volvo-motoren. Men ingen har jobba meir med båten enn Paul Sverre
Fyljesvoll.
- Kor mange timar eg har brukt? Det er
lenge sidan eg kom ut av teljinga, seier 72-åringen med eit smil.
«Kløver»-entusiasten Olav Erfjord har stilt eigen slipp og verkstad til disposisjon for Fyljesvoll. Det er planen at den gamle melke-rutebåten skal få permanent liggjeplass på brygga ved sida av slippen.
«Kløver»-entusiasten Olav Erfjord har stilt eigen slipp og verkstad til disposisjon for Fyljesvoll. Det er planen at den gamle melke-rutebåten skal få permanent liggjeplass på brygga ved sida av slippen.
«Kløver» slik den såg ut då den gjekk med melk mellom Erfjord og Sand frå 1955 til 1966. Bildet tilhøyrer Thomas Fuglestein Bog. |
«Kløver» blei
bygd i Erfjord i 1955. I 10 år frakta den mjølk, varer og folk
mellom Erfjord, Jelsa og Sand. I 1966 var Ryfylkevegen ferdig. Då
blei melkebåten «Kløver» og eigaren Magnus Fuglestein arbeidslause.
Sjølv om båten blei seldt til Sverige, blei den aldri blitt gløymd i
heimbygda.
I 2016 drog erfjordbuane Paul Sverre Fyljesvoll, Olav Erfjord og Tor Olav Følgesvold
til Lysekil på den svenske vestkysten for å henta båten som Olav
Erfjord hadde fått tilbod om å overta vederlagsfritt frå den
nåverande eigaren Bjarne Isaksen som var den fjerde eigaren
av «Kløver» sidan den forlet Norge for 50 år sidan.
Erfjord hadde ei skøyte frå før. Difor let han «Kløver» gå
vidare til Paul Sverre Fyljesvoll som blei båteigar. Det var desse to karane som segla «Kløver» heim til Norge
igjen.
Flinke folk og flott arbeid.
SvarSlett