Falma flagg på seilbåt i Tananger. |
Med den fulle do-bøtta i handa sto
familiefaren klar til å tømme innholdet over båtrekka og ut i
sjøen i den danske gjestehavna utan at nokon såg det. Båttoalettet
hadde svikta. Familien på seks måtte bruka ei bøtte som
reserve-løysing. Lite kjekk situasjon, forstår du.
Båteigaren gjorde ein tabbe. Han sto
klar og skulle tømma bøtta akkurat klokka ni då alle tyskarane
sprang opp or kahytta og skulle ta ned flagget sitt.
Du ser det for deg: Den stakkars
nordmannen ved rekka med dobøtta og alle dei tyske båteigarane som
står og tek ned sitt dyrebare, tyske flagg. - Ordnung muss sein,
seier tyskarane og dermed trur me enkle nordmenn at slik er det. Du
ser aldri ein tysk seilbåt der flagget heng ute og dinglar heile
natta.
Slik var det kanskje før. Men sjøl
tyskarane har blitt slurvete med båtflagga sine. Det finst ikkje
greia med dei heller i dag!
Postflagget skulle ein ikkje tulla med. Slik er det vel ennå? |
Eg er verken pedant eller
flagg-fanatiker. Men eg sommarjobba som matros i min ungdom. Då var
dette med å få opp postflagget om morgonen klokka åtte og ned om
kvelden til rett tid klokka ni ein del av den daglege rutinen. Viss
du såg eit flagg som hang ute midt på natta, var dette eit bevis på
at dette var ein båt totalt utan style eller stail som me sa i den
tida.
Kjeft av skipperen for å ha gløymt
flagget, har eg også fått.
Å ha flagg oppe og lanterner tente,
var også feil, blei det sagt om bord. Og så hadde du desse
festdagane då alle signalflagga skulle heisast opp i alle master. Ei
sann plaga. Dei gamle matrosane banna stygt viss det kom regn og
flagga var klissblaute når dei blei dregne inn. Flagga måtte
hengjast opp og tørkast rundt forbi i gangane om bord.
Det er lenge sidan min ungdom. Sonja
Haraldsen var verken blitt kronprinsesse eller dronning då eg
begynte på båtane. Trur du ikkje at
ho påførte oss om bord ein flaggdag til i juli. Der hadde jo Kong
Olav i frå før, 2. juli. Trur du ikkje ho hadde 4. juli. Nei og
nei.
På grunn av mi fortid på ferjer og
fjordabåter har eg passa på at flagget er blitt sett på plass når
det skulle.
Eit falma flagg som eg oppdag på ein
seilbåt i Tananger for ein månads tid sidan, fekk meg til å sjå
meg rundt.
Midnattsflagging i Motala. |
I gjestehavnene i Gøta Kanal heng
åtte-ti flagg, det norske inklusive, oppe døgnet rundt. Eit svært
svensk flagg på hekken på kanabåten «Wasa
Lejon» hang oppe døgnet rundt.
Berre eit fåtal av lystbåtane tek inn flagga om kveldane. Slik er
det blitt.
"Wasa Lejon" har det svenske flagget oppe døgnet rundt. |
Me som var på båtane i den tida då
den legendariske Rasmus Kyvik var mannskapssjef i Stavangerske, tykker
dette er eit forfall.
Kor skal dette enda henne?
Internett var også bedre før. Det
høyrte eg mann som sa på svensk radio her ein dag.
Det er nå ei godt levandes last å leva med, altså å passa på flagget.
SvarSlett