tirsdag 9. mai 2023

Politi-ulv i Zephyr-forkledning

Bilsjef Osmund Johannesen viser fram "Zephyr-ulven". Foto: Oddvar Lavold. 

 


Stavanger-politiet har ein "ulv i fåreklær". Ein Ford Zephyr som er spesialbygd ved Ford-fabrikken i England. Den har større fart og akselerasjon enn ein vanleg standard-modell. Slikt trudde me det bare var amerikansk politi som hadde på sine high-ways.


Slik var avsløringa i Aftenbladet 20. august 1965. Journalist Oddvar Lavold arbeidde på den tida på avisa sitt Sandnes-kontor. Men han fekk også tid til å dyrka si interesse for bilar og trafikk ved å ha ansvaret for bil-sida i avisa.


Denne augustdagen var heile sida via til politiet sin jobb med å overvaka trafikken. Journalisten hadde vore på besøk hos bilsjef Osmund Johannesen på Stavanger politikammer.


Ein del av Stavanger-politiet sin bilpark i 1965. 


Dei to motorsyklistane til politiet kunne kjøra 200 kilometer i timen viss det var nødvendig, står det avisa. Toppfarten til den spesialbygde Zephyren står det ingenting om. Bilen hadde ein Zodiac-motor og ein vekselsstraum-dynamo som gav nok straum til alt radio-utstyret sjøl på tomgang og i bytrafikk. Dessutan hadde bilen ekstra stor batteri-kapasitet og mykje anna ekstra-utstyr.


 Politibetjent Einar Mehus på motorsykkelen med ein toppfart på over 200 kiometer i timen. Medhus var opprinnelig fra Rennesøy og gikk av som politioverbetjent ved ordensavdelingen tidlig på  80-tallet.  Motorsykkelen er en engelsk BSA 650 ccm.  Disse ble forbudt å selge i Norge fordi de hadde gear-hendelen på høyre foten og bremsen på venstre. Foto: Oddvar Lavold. 



I 1965 hadde Stavanger-politiet 16 vogner og to motorsyklar i garasjen. Dei fleste av bilane var sivile og brukt i oppdrag der det ikkje var nødvendig med sirener og roterande lys.


Stavanger politikammer var eit av dei få politikamra i landet som sjølv kjøpte inn bilane sine. På eine langsida av garasjen sto det sju prikklike småbilar. Både desse bilane og utrykningskjøretøya var stort sett av same bilmerke, står det i artikkelen. At bilmerket var Ford, blei ikkje avslørt i artikkelen.


Esklusiv Anglia-presentasjon i Stavanger i 1959.



Det var tydelegvis god kontakt mellom Ford-forhandlaren Brødrene Kverneland og Stavanger-politiet. Ikkje rart at bilsjef Johannessen var mellom dei inviterte gjestene då Ford-konsernet, ifølge Aftenbladet, hadde ein eksklusiv presentasjon av sin nye Ford Anglia-modell på KNA-hotellet i Stavanger i september 1959. Dette skulle vera fyrste plassen i heile verda der det nye vidunderet med den heilt spesielle bakruta blei vist fram. Berre ein utvald flokk fekk sjå modellen i London samtidig med Stavanger-folka.


Bilen blei kjørt opp trappene til spisesalen i sjette etasje der den blei presentert på dansegolvet. Ein dørkarm måtte fjernast for få å bilen inn på hotellet og ei glassrute blei knust på siste etappe opp mot spisesalen. Ellers gjekk alt strålande på showet for bilen med 41 hestars motor og eit bensinforbruk på 0,7 liter pr. mil.


Bilsjef Johannessen var ikkje bare ein flink bilmann. Han fant i tillegg opp ei båre som blei brukt til livredning. Dessutan fekk han patent på ei dypvannslykt som blei brukt ved søk etter personar som hadde havna i vatnet. Denne lykta blei brukt ved leiteaksjonar av politiet over heile landet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar