Kjenningen frå Ryfylke er høgt verdsett i Canada med navnet «Frances Barkley». Legg merke til rederiflagget til Stavangerske i baugen. |
Øybuane sukka letta i august i år då det blei klart at den gamle, trufaste rutebåten skulle halda fram i ruta si med nye eigarar. Det gamle rederiet hadde då kasta inn håndkledet etter å ha blitt hardt ramma av pandemien.
Desse øybuane held til på småøyane vest for Vancouver i Canada, men båten dei var redde for å mista har me vaksne ryfylkingar godt kjennskap til. Dette er den gamle «Rennesøy» frå 1958 som seinare blei omdøypt til «Hidle».
I 32 år gjekk den trufast i dei fleste Ryfylke-ruter. Men i 1990 var det slutt. Stavangerske hadde ikkje bruk for denne båten lenger. Den blei seld til Canada der den blei sett inn i rute på øyhavet vest for Vancouver. Der har den gått i 31 år og er eit viktig bindeledd mellom by og land med navnet «Frances Barkley». Stavangerske-flagget prydar stadig baugen på skipet etter alle desse åra.
Den gamle fjordabåten kan nå ta 144 passasjerar, les eg på nettsida til Times Colonist, dagsavis i byen Victoria i British Columbia.
«Frances Barkley» er bindeleddet mellom fastlandet og kystbygdene Bamfield og Anacia. Båten leverer byggematerial, matvarer, post og medisiner til desse stoppestadene. I tillegg har dei reisande som studentar til marine forskningssenter og turistar som nyta ferien i dette kystlandskapet.
Herleg å lesa at ein gammal fjorda-slitar frå Ryfylke er "still going strong". Kan det vera så mange andre av båtane som me hugsar frå vår ungdom som stadig blir brukt omtrent i same slags drift som dei hadde her hjå oss i forrige århundre?
Her er den norske historien til «Rennesøy» og seinare «Hidle»:
«Hidle» på veg til kai på Østhusvik i 1986. Foto: Jon Ingemundsen
Fredag 7. november 1958 var ein stor dag på Rennesøy. Då blei den flunkande nye rutebåten "Rennesøy" til 1,5 millionar kroner sett inn i ruta si. Dermed var den gamle, trufaste dampbåten "Øybuen" endeleg erstatta etter over 30 år i ruta.
"Rennesøy" fekk lite fred i ruta si. Fleire somrar blei den teken ut av Rennesøy-ruta og sett inn i turistruta på Kvitsøy og Skudeshavn. Systerskipet "Skudenes" hadde innebygd akterdekk og dermed var det ikkje plass til bilar.
Styrmann Alf Hatleskog hjelper reisande i land på Østhusvik. Foto: Jon Ingemundsen.
I
1966 overtok rutebåten "Sand" i Rennesøy-ruta. Den
var større og hadde meir plass både til last og bilar. "Sand"
var sein og hadde store problem med å halda ruta til Rennesøy, men
den blei gåande der fram til den nye ferja "Rennesøy" kom
i 1969. Då hadde den 11 år gamle rutebåten skifta navn til
"Hidle".
"Hidle"
blei send rundt i alle slags ruter i fjordane i dei 20 år som nå
kom. Det var "Hidle" som overtok hjelmelandsruta då
"Hjelmelandsfjord" gjekk i opplag 1978. Seinar gjekk den i
lasteruta på Sauda utover i 1980-åra etter at den nye og moderne
lastebåten "Fjordlast" blei for dyr i drift.
Nå gjekk turen over Atlanterhavet gjennom Panama-kanalen til British Columbia i Canada. Der er den som me forstår stadig høgt verdsett. Dei pensjonerer ikkje 62-åringar i Canada, må vita.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar