tirsdag 29. september 2020

Oddvar fekk svær lange på 23 kilo

 


Oddvar Skiftun med den svære langa som var
nesten like lang som han sjølv.


Det var litt av ei langa Oddvar Skiftun frå Jøsneset halte over ripa i går føremiddag. Fisken var 23 kilo tung og omlag 160 centimeter lang. 


- Eg var ute og trakk eit par makrellgarn i det flotte vêret. Ein del av makrellane var sprell levande. Dei prøver eg som agn på sniksnøret, tenkte eg. Som tenkt, så gjort. Snøret gjekk i sjøen med fersk makrell som agn. Deretter måtte eg til lands og gjera opp garna, fortel den ivrige hobbyfiskaren som tenkjer mest på hummarfisket akkurat nå. Det er berre to dagar til teinene går i sjøen 1. oktober.


23 kilo viste vekta på Jøsneset.

Oddvar Skiftun fann ikkje sniksnøret sitt igjen då han drog ut på fjorden for å hala det opp. På dette meet der han sette sniken, er det ofte stor lange å få. Han vil ikkje ut med posisjonen, men seier det er ein stad ute på fjorden mellom Jøsneset og Ombo. Det var 80 meter djupt her.


500 meter lenger nord i fjorden fann han oppstøet eller blåsa om du vil.


- Det var tungt å dra i begynnelsen. Men plutseleg flotna både langa og sniksnøret og søkket opp. Eg gjorde store auer, kan du skjøna, då eg såg fisken, seier fiskaren.


- Har du fått så stor langa før?


- Eg har fått liknande fiskar før, men det er ikkje mange. Denne ville vore over 25 kilo viss det hadde vore i gytetida og fisken hadde vore full av rogn eller melke. Eg målte ikkje langa, men følte meg ikkje så veldig stor ved sida av den.Eg var 1,76 meter då eg var på sesjon i min ungdom.


Før i tida var det ei tid på å året at Oddvar Skiftun og andre jøsnesbuar drog på fjorden med svenskepilk med godt med agn på kroken for å fiska langa. Dei festa snøret i ei lita stang festa på ripa. Spenninga var på topp når fisken beit og stanga brått bøyde seg.


Då den svære langa var på land i går føremiddag, var det tid for å flekkja fisken og gjera den opp etter alle kunstens reglar. Oddvar Skiftun let den liggja i salt til kvelds. Nå har han rikeleg med saltsprengd langa i tida som kjem. Det var så mykje at han delte rundeleg med sonen Ola.



Tungt å dra ei stund, men så kom både fisk, snøre og
søkket av seg sjøl.


- Fiskar du ofte med snik?


- I grunnen ikkje. Dette sniksnøret fann eg drivande i sjøen ein gong i vår. Det var ikkje merka med nokon eigar. Dermed har eg hatt snøret liggjande i båten. Eg må visst prøva dette fleire gonger, seier den heldige langefiskaren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar