onsdag 28. september 2016

Nå skal "Kløver" på land og restaurerast!

Paul Sverre Fyljesvoll i full sving med å
laga slipptralle. Foto: André Hjorteland.


Frå strålande heimkomst til hardt arbeid. Sist måndag var heile Erfjord på beina for å ta mot den bortkomne melkebåten "Kløver" som alle hadde snakka om, men aldri trudde dei skulle sjå igjen etter at den gjorde svenske av seg for nesten 50 år sidan. Brått låg han der ferdig fortøyd på Erøy, medteken, men stadig flytande.

- Me gjekk frå Stavanger i 12-tida sist måndag for ei god veke sidan. Ved Fogn låg den fyrste båten og venta på oss. Sidan hadde me fylgje av fleire båtar innover. I Erfjord-kjeften låg det endå fleire båtar som ville ta mot oss. I Bogsfjorden tok me om bord familiemedlemmer som var med på den siste etappen inn til Erøy, fortel den nye "Kløver"-eigaren, Paul Sverre Fylgjesvoll. Han trur aldri han har blitt fotografert så mykje i heile sitt liv som denne dagen.

Det var mykje folk på Erøy på mandagskvelden og interessa var stor. To av dei som var med på å byggja "Kløver", Kåre og Torkel Erfjord, var om bord same kvelden.  Eit eldre ektepar kom reisande, eins ærend, frå Stavanger for å sjå på den gamle melkebåten. Mannen skal ha vore med på jomfruturen med båten.

Det var Olav Erfjord og Paul Sverre Fyljesvoll som tok båten heim til Erfjord frå Lysekil i Sverige. Men nå er det  Paul Sverre Fyljesvoll som står som eigar og er den som må sørga for arbeidet vidare med å føra "Kløver" tilbake til fordums glans. Olav Erfjord har stilt sin gamle slipp til disposisjon. Slippen blir neste stopp for melkebåten. Der kan den bli ståande ei god stund. Tvilsamt om den kjem på sjøen alt neste år.


"Kløver" slik den såg ut som ny i 1955. Bildet tilhøyrer Thomas
Fuglastein Bog.


- Dette har vore ei storarta oppleving. Eg har ikkje angra eit minutt til denne tid, seier Paul Sverre Fyljesvoll.

- Med god hjelp frå barnebarnet mitt, André Hjorteland, har eg laga ny slipptralle. Den skal vera ferdig til fredag. Då skal tralla fraktast til slippen på Erfjord. Deretter skal me ordna med ein vinsj. Akkurat kva dag  "Kløver" blir dregen på land, er ikkje fastsett ennå. Det blir vel ein dag i oktober, seier "Kløver"-eigaren som ikkje føler på noko tidspress.

- "Kløver" skal visstnok vega 25-30 tonn. Tåler tralla det?

- Eg er sikker på tralla tåler 125 tonn, ler Paul Sverre.

Eit provisorisk hus vil bli bygd over båten når den kjem på land. Paul Sverre Fyljesvoll er velsigna med mange hendte folk i familien. Han har ikkje berre ein dotterson som kan sveisa. I tillegg har han ei dotter og to svigersønner som er utdanna møbelsnikrar.  Viss dei engasjerer seg, vil nok "Kløver" skina som ein ny kommode når den er ferdig. Ver du sikker!

Det blir sagt at "Kløver" blei bygd utan arbeidsteikningar. Båtbyggjarane på Erøy gjekk opp i skråningen ovanfor slippen og la hovudet på skakke og studerte bygget og planla vidare etterkvart. Sluttresultatet blei vakkert. Det er alle skøyte-entusiastar samde om.

«Kløver»:
Historikk: Bygd i 1954- 1955 som byggenr. 2 ved Erøyvik båtbyggeri i Erfjord for Magnus Fuglestein.


Navn: «Kløver». Ble satt inn i den kombinerte melke- og passasjerruta mellom Erfjord og Sand. Sluttet i ruta 6. juli 1966. Da gikk melke- transporten fra Erfjord til Sand med bil. Båten ble senere solgt til Rudolf Stangeland, Forsand. Senere solgt til nordmann bosatt i Sverige. Skiftet eier flere ganger. I 1993 ble båten kjøpt på tvangsauksjon i Lysekil for 90.000 svenske kroner av Bjarne Isaksen, opprinnelig norsk. Han eier fortsatt båten som nå heter «Vågen». Ligger fortsatt i Lysekil. 

Nå har Paul Sverre Fyljesvoll overtatt båten som nå er trygt heime i Erfjord igjen. 
Maskineri: Hovedmotor som ny. Finnøy tosylindret semidiesel- motor på 60 HK. Motoren ble skiftet ut av de nye svenske eierne i 1972 med en Volvo Penta MD 100 B på 150 HK. 


Marsjfart: 8 knop.

Kapasitet: Som ny passasjer-sertifikat for 11 passasjerer. Mål: Lengde: 15,25 meter. Bredde: 3,97 meter. Dybtgående: 2 meter.





2 kommentarer:

  1. Ja nå har dere mye arbeid foran dere. Jeg minnes denne båt fra mine tidligere år i Erfjord. Lykke til.
    Hilsen Jostein Johnsen Jøberg.

    SvarSlett
  2. Ja nå har dere mye arbeid foran dere. Jeg minnes denne båt fra mine tidligere år i Erfjord. Lykke til.
    Hilsen Jostein Johnsen Jøberg.

    SvarSlett