Sanitetsdamer på tur med «Hylsfjord» . Foto: Liv Stokkedal. |
Den
fyrste rutebåten med navnet «Hylsfjord» blei sett i rute mellom
bygdene i Hylsfjorden og Sand i januar 1947. Denne båten avløyste
skøyta «Ørnen» som då hadde gått i denne ruta i 21 år.
«Hylsfjord»
var ingen ny båt. Den var bygd som tysk losbåt og den havna i
Danmark i 1945. Der skifta båten navn til «Viking» og gjekk der
eit års tid til den blei kjøpt av Stavangerske for å bli
omgjort til rutebåt i Ryfylke.
To ukjende jenter på dekket på «Hylsfjord». |
«Viking»
kosta 24 818 kroner og det blei brukt eit like stort beløp til
overtaking, heimføring, ombygging og utstyr. «Viking» fekk nå
navnet «Hylsfjord» og båten var på 29 tonn. Motoren var ein
Humbolt Køln diesel på 75 hestar som gav ein fart på 10 knop.
Skipsekspeditør
Sverre Underbakke på Sand blei forretningsførar for det nye
selskapet. Direktør Johs. Johansen var styreformann. Direktør
Erling Aanensen, bonde Knut Tengesdal og bonde Ingemund Drarvik var
styremedlemmer.
«Hylsfjord» ved kai i Vanvik. Foto: Digitalt museum. |
Så
kunne «Hylsfjord» byrja med rutefart. Johs. Løland var førar og
Lars J. Tjelmeland var nummer to-,mann om bord. Takstane blei
fastsett til 60 øre mellom Sand og Tangen. Mellom Sand og Vanvik og
mellom Sand og Suldalseidet kosta ein vaksen billett kr 1,25. I
oktober 1948 overtok Einar Løland som førar med Gulleik Andersen
som matros og motormann.
«Hylsfjord»
hadde ikkje gått så lenge i ruta før det blei klart at den var for
liten. Den mangla plass til last. Difor blei det snakka om å
forlengja båten eller skaffa ein ny båt. Eit alvorleg motorhavari
sette «Hylsfjord» ut av spel og ein reparasjon ville bli altfor
dyr.
Hylsfjord
Rutelag hadde generalforsamling i slutten av juni 1958. Der blei det
avgjort at selskapet skulle kjøpa Flekkefjord Dampskibsselskabs båt
«Alf». I Flekkefjord skulle det komma ny båt hausten 1958. Men
«Alf» kom aldri til Hylsfjorden. Rutelaget kom på andre tankar og
bestilte heilt ny båt hjå Westermoen i Mandal. Den nye båten blei
levert i 1959.
Tidlegare «Hylsfjord» blei ombygd til slepebåten «Jadarholm». |
Gamle
«Hylsfjord» blei i 1960 seldt til Brødrene Anda for 4500 kroner.
Den hadde lege på Klasaskjæret i Stavanger sidan motorhavariet.
Båten
blei ombygd til det ugjenkjennelege og enda opp som slepebåten
«Jadarholm». Nå blei det sett inn ein tresylindra Rubb på 350
hestar.
Kjelde: Ein artikkel av Njål Tjeltveit i tidsskriftetet «Folk i Ryfylke» frå 1989. Magnus Torgersens bok: «Fjordabådane».
Kjelde: Ein artikkel av Njål Tjeltveit i tidsskriftetet «Folk i Ryfylke» frå 1989. Magnus Torgersens bok: «Fjordabådane».
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar