fredag 30. juni 2017

"Donaldbåten", "Bærplukkaren" og "Bølgebåten"

"Fjordbuen" blei upopulær mellom dei reisande til Byøyane då den var ny i 2005. Foto: Jan Tore Glenjen. 



"Donald-båten", "Bærplukkaren" og båten som laga monsterbølger i Lysefjorden for 15 år sidan. Alle tre kan du sjå igjen viss du dreg til Flåm i sommar. Båtane som alle har ei fortid i Stavanger-området, fraktar nå turistar mellom Flåm og Gudvangen. Du treng ikkje å vera så voldsomt nerdete for å hugsa dei ennå. Eg kjende dei iallfall lett igjen då eg var i Flåm for ei vekes tid sidan. 

"Fjordbuen" var det flotte og tradisjonsrike navnet den fyrste båten fekk då den blei levert til Stavangerske sitt datterselskap Fjordservice i 2005.  Båten var bygd av GS Marine som held til på Gursken i Sande kommune i Møre og Romsdal. 

Eit raskt søk på nettet viser at "Fjordbuen" seinare blei overført til det nye Stavangerske-selskapet Norled og gjekk så seint som i fjor i rute mellom Ålesund og Langevåg. Nå er den seldt til West Boat Charter i Bergen og har skifta navn til "West Scandic".  

Den tidlegare "Fjordbuen" heiter nå "West Scandic". Eige foto


 "Fjordbuen" var den første  båten av typen Scirocco 50 Shuttle og hadde plass til 50 passasjerar. Den hadde ikkje gått lenge i ruta mellom byøyane før den hadde fått kallenavnet "Donald-båten" blant passasjerane. Aftenbladet snakka med misnøgde reisande som fortalde at fleire passasjerar var blitt skada om bord. Men Stavangerske hadde ikkje registrert  så mange klager, gjekk det fram av avisa.  

Kort tid etterpå sette Stavangerske inn den nye hurtigbåten "Fjordsol" i den same ruta. "Fjordbuen" blei nå bruka som reservebåt i fleire år utan at det kom fleire klager på båten i avisa. Men navnet Donaldbåten var det ikkje så lett å bli kvitt så lenge den var i Stavanger. Nå er den kommen ut i verda og alt det gamle er gløymt. 

Jon Arne Helgøy hadde ein båt av same typen med navnet "Helgøy Prinsess". Den gjekk i hjelmelandsruta i årevis utan at det kom klager på den.

"West Cruise" ved Bagarbryggå i Stavanger i 2007. Eige foto


"Bærplukkaren"  blei  "West Cruise"  kalla då den blei sett inn i ruta mellom Hommersåk og Stavanger i 2007. Den var ikkje linjelekker og klassisk vakker, men hadde ein fin salong med plass til 88 passasjerar. Den blei svært populær mellom pendlarane frå Hommersåk til Stavanger. 17 minutt bruka den frå kai til kai. Båten hadde ein toppfart på 25 knop. 

  "West Cruise" avløyste "Fjordbuen" i pendlarruta på Hommersåk. "Fjordbuen" hadde berre plass til 50 passasjerar .Folk blei ståane igjen på kaien. Den nye båten fekk med alle som ville vera med. 

 "West Cruise" blei bygd i aluminium ved Ørjavik  Industrier, Lyngstad på Nordmøre i 1987. Båten gjekk i fleire år for Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane. Fjord Service, eit datterselskap av Stavangerske, kjøpte båten i 2002 for å bruka den til å frakta gjester til Flor og Fjære. Den blei brukt til turisttrafikk på Lysefjorden, blåturar og skiturar til Sand og Sauda i vintersesongen. I 2007 blei det skifta motorar i båten. Nå fekk den 1500 hesterkrefter om bord og blei sett inn i Riska-ruta. 

Aftenbladet sin reportasje 27. oktober 2007. 


Sjølv om dei reisande lika båten, blei den ikkje gammal i ruta. Den blei dyr for Stavangerske med dei store maskinane og eit mannskap på tre: Kaptein, matros og maskinist. Etter eit par år blei den avløyst av katamaranen "Fjord Molde" som stadig går i denne ruta. 

I sommar kan du sjå "Bærplukkaren" i Flåm eller Gudvangen viss du er heldig. 


"Fjord-Lady" låg i mange år på Skagenkaien med navnet "Clippercruise". Nå er den å sjå i Flåm. (Eige foto)


Rødne-rederiet fekk ein gong telefon frå ein mann på Forsand. Han ville vita om turistbåten "Clippercruise" hadde gått på Raudehavet på den tida då israelittane flykta frå Egypt. Den kunne ha drege med seg alt vatnet i havet slik at israelittane kom seg tørrskodde over, meinte mannen.

Båten var tydelegvis ikkje spesielt populær mellom hyttefolk og fastbuande langs Høgsfjorden og Lysefjorden. 

"Clippercruise" hadde fast liggeplass på Skagenkaien i sine år som Rødnebåt. 

"Clippercruise" har i dag navnet "Fjord-Lady" og i sommar er båten å sjå i Flåm. "Torgtind" var navnet då båten var ny i 1981.  Torghatten Trafikkselskap var fyrste eigar av båten som blei bygd av Brødrene Aa i Hyen. 

"Clippercruise" var navnet frå 1997 til 2007. (Foto: Rødne)


L. Rødne og Sønner kjøpte "Clippercruise" i 1997. Då gjekk  den på Hvaler med navnet "Vesleø.. Den hadde plass til 98 passasjerar. Dette blei seinare utvida til 115 passasjerar. Den gjekk mye i turisttrafikken på Lysefjorden.  Rødne-rederiet hadde "Clippercruise" i 10 år. Vinteren 2004 var båten på kvalsafari i Ofotfjorden. Båten blei seldt vidare i 2007.

I 2008 skifta båten navn til "Fjord-Lady" og eigar er Aurland Land og Fjordservice.

Det var alt frå Flåm. Må hell og lukke framleis fylgja båtane på alle fjordar!






1 kommentar: