torsdag 31. juli 2025

Storarta då «Jøsenfjord» blei motorskib i 1934

 

Slik såg den moderniserte "Jøsenfjord" ut etter 1934.



Svære greier då den 48 år gamle dampbåten «Jøsenfjord» kvitta seg med dampmaskinen og fekk ein Wichmann-motor med 300 hestekrefter om bord våren 1934. «Jøsenfjord» fekk nå ein fart på 11 knop og framsto som den raskaste og mest moderne fjordabåten i Norge. Den fire-sylindra motoren var den største som var laga på Rubbestadneset.



- Maskinen er utstyrt med de siste forbedringer, og er et eksempel på at den nordiske motorindustri står langt fremme i dag. Motoren går stille og båten har ikke den generende rysten som var velkjent ved de gamle motorer, skreiv Dagbladet Rogaland etter ein presentasjonstur i Stavanger.


"Lindesnes" som seinare blei "Jøsenfjord", fotografert i Mandal.


Båten var forlengd og modernisert på alle vis og ville nå bli ein irriterande konkurrent for Det Stavangerske Dampskibsselskab. «Jøsenfjord» blei sett inn i Årdalsruta. Mellom Tau og Stavanger blei det kappkjøring med DSD-dampane. Dei sleit med å halda fylgje på fjorden. Denne storsatsinga på ny maskin og modernisering hadde kosta Jøsenfjord Rutelag 40 000 kroner.



Det nye "motorskibet" var også presentert i Bergen. - En ny seier for motorfabrikken på Rubbestadnesset, var overskrifta i Bergens Aftenblad. Både motorfabrikantane H. Haldorsen og Benjamin Haldorsen pluss ein del av arbeidsfolka var med på presentasjonsturen til Bergen.


Bergens Aftenblad 3. mai 1934.



Avisa skriv også om «Fisterfjord» som fekk Wichmann-motor 13 år tidlegare. 200-hestaren hadde vore ypperleg, står det også i artikkelen.


Kommentar på facebook:

Torstein Randa

Ka du finne Jone!
Sjølsagt møje skrøyt i sånn anledning.
Faktum var vel at motoren hadde mange badnasjukdomar. Det har dukka opp korespondanse mydlå rederi og motorfabrikk så vitna om frustrasjon og ordbruk så ein ikkje sko venta mydlå sindige ryfylkingar og bømlingar.
Men dei må ha komt te enighet, for motoren blei totalt ombygd, antakeligt itte at Fisterfjord hadde fått ny lignande motor, men litt mindre, med et aent "spyleluftsystem". Dette var så vellukka at det blei brukt så lenge så dei bygde motorar på Rubbestadneset.
Det står at Jøsenfjord gjorde 11 knop på prøveturen.
Eg har hørt sagt at den båten gjorde ei mil meir for kvar forandring. Først blei den forlengd, då gjekk an ei mil meir. Så fekk an ny propell. Ei mil då og. Så fekk an bildekk og sleppte sjøen møje bedre. Ei mil då og!
Eg trur ikkje heilt på dette, for då sko an gjort 14 knop på slutten. Eg trur mer på Jan Skår som var i maskinen i -70 årå, når han fortelle at med nysmørte båt så greide dei 11 knop.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar